Gissa position Stockholms län

OK, jag har inte så mycket bilder, men här är en fråga.
Var ligger båten?
Det handlar i detalj om ett namn som har med specifika tåg att göra.
Lite övergripande är det välkänt område och kan duga som svar.

Jag inser att det kan behövas ledtrådar, det är ganska långt ut och inte mycket som syns i övrigt.
Men i närheten kan man tvätta sig, och långt bortom horisonten är det kulörtvätt, fast på vägen åt det hållet är det mera av lantbrukstema.

2.png
1.png
 
Kulörtvätt skulle kunna vara Rödlöga.

Och motivet skulle kunna stämma med utskärgård typ Röder Bodskär till vänster på bilden. Tåg kan vara både järnväg och rep.

Thure
 
Svaret var Björkskärs skärgård (specifikt fotat invid Skinnbroken i den "yttersta delen" av den skärgården, öppet hav åt öster). Lars H har rätt.

Brok = klätt tåg = inlindat rep (att surra saker med), så jag tolkar namnet som att det har med "ett tåg klätt med skinn" att göra, men det är min gissning pga den maritima miljön.

Bastun på Björkskär (stort område där ute i utskärgården utöver Björkskär ägs av Lidingö) är mycket riktigt en välkänd möjlighet att tvätta sig.

Kulörtvätt syftar på både Svart och Rödlöga (löga = tvätta) och på vägen dit passeras St Bonden och Ängskärs skärgård som är någorlunda välkända (men det är långt bortom horisonten).

Sorry att svaret kom sent, har jobbat utan dator idag.
 
Kul med kluriga ledtrådar, men något för kluriga för mig. Jag har också legat med segelbåt på Skinnbroken, fast på västra sidan. Och lunchat med kajak.

Var står herrarna och vad beskådar de?
Beundran.JPG
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Daddy Lägerplats i Stockholms närhet sökes! Stockholm 12
Arne L Stockholms gröna kilar. Agera nu! Stockholm 29

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.