Gissa position Stockholms län

Lästips

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Thure googlade bäst. Det är just norr om Ekebyhovs slottspark. Det finns även en del ej inhemska trädsorter planterade i trakten. Nästa bild till Thure.

Kul att så många gissar. Och det finns uppenbarligen en del bokskogar att besöka härikring.

Var är denna bild tagen?

Thure

familj 038.jpg

Detta är en gammal bild från typ 2002. Jag mindes inte exakt position, det är lite längre söderut än Albysjön. Fortsätt och gissa.

Thure

Edit, jag har kartspanat lite nu och minns var bilden är tagen.

Senast ändrad:

HasseQ

Temp. avstängd
Jag letade efter en sjö på kartan, med en smal vik på NÖ sidan mot N, och en smal landtarm mot söder strax bredvid. Men hittade inget.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips