Gissa position Stockholms län

Tog ett tag för polletten att trilla ned där för mig. Jag har gått i Rudbecksskolan i gymnasiet så jag borde ha förstått fotoplatsen tidigare. Förleddes av att bergen utmed vattnet förde tanken mot lite sydligare ställen.

Här är ett ställe där strömmen nästan alltid försvårar isläggningen. Var är bilden tagen?

Thure
tpic_251044_orig.jpg
 
Ytterligare ett par ledtrådar #3903 är att det till vänster i bild är ett naturreservat och att det till höger en bit upp i skogen finns en historisk lämning.

Thure
 
Östra delen av Långsjön, den mellan Gudöviken och Tyresö-Flaten. Då är fotoriktningen västerut och naturreservatet Tyresta naturreservat och de historiska lämningarna skyttevärn från första världskriget.
 
Nästan rätt plats Lars.
Det som syns på bilden är Lillsjön och Gammalströmmens utlopp i Lillsjön taget från träbron dvs i sydvästlig riktning. Det ligger en serie värn på norra sidan av Långsjön m fl enligt kartan. Varsågod med ny bild.

Thure
Screenshot_20201126-073230.png
 
Jag kände inte igen stället, trots att jag både skrinnat och paddlat där. Tog det på ledtrådarna.
Försöker med en bild som jag tror är knepigare.

IMG_0008 - kopia.JPG
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Daddy Lägerplats i Stockholms närhet sökes! Stockholm 12
Arne L Stockholms gröna kilar. Agera nu! Stockholm 29

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.