Gissa position Stockholms län

Jag låter bildgåtan ligga och vila ett tag. Kanske dyker det upp en Morran och Tobias-fanatiker så småningom som vet precis var hus 1 och kanske till och med hus 2 låg. :)

Det är fritt fram att lägga in ny bildgåta för den som känner sig manad. Kveke kanske, som ju svarade rätt TV-serie?
 
tror att det är vid örnsbergs klippbad och rävudden som sticker fram ovanför mannen i röd jacka. Följer man bryggan nedanför berget åt höger kommer man så småningom till vinterviken
 
Senast ändrad:
Kveke du har svarat mitt i prick. Rävudden står det inte på Hittas kartor bifogar därför en karta från Google. Husen i bakgrunden ligger intill Bergvikshamnen vid Smedslätten i Bromma.

Har du en gissningsbild Kveke?

Thure
Screenshot_20201116-154442.png
 
Senast ändrad:
ok tyckte jag kände igen mig. Bodde i krokarna tdigare, men bor inte där längre och har dåligt med bilder från Sthlm så nån annan kan posta.
 
Hittar inga ledmarkeringar på träden i fotot men gissar att det är Sörmlandsleden som avses. Då kanske ni är vid "Spången" söder om Söderbysjön?
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Daddy Lägerplats i Stockholms närhet sökes! Stockholm 12
Arne L Stockholms gröna kilar. Agera nu! Stockholm 29

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.