Gissa position Stockholms län

Det stämmer bra Karl Johan. Korpberget en imponerande klippa som har en del klätterleder. Jag frågade efter fotoplatsen och det är Vårbyfjärden och vägfärjan Slagsta - Jungfrusund.
20200629_183131.jpg


Din tur.

Thure
 
Senast ändrad:
Det är typ sällan nån klättrar där nuför tiden tror jag. Men kollar alltid på klippan när en åker förbi såklart

Var befinner jag mig nu?
 

Bilagor

  • IMG_20200618_155846.jpg
    IMG_20200618_155846.jpg
    4.3 MB · Visningar: 86
Kan det vara Stora Nyckelviken som man ser bortåt i bilden? Tycker att jag anar Nackamasterna mot horisonten uppe till vänster. Stämmer detta står du på en klippa vid Vikingsborg intill Kärrdalen i Nacka vid inloppet mot Stockholm.

Thure
 
Tyckte först att bilden var svår men kunde nysta fram en position i och med att jag misstänkte att det var Nackamasterna.

Här har vi ett stort hus till höger. Vad heter den herrgården?

Thure
ddd.jpg
 
Så är det. Trevlig fågellokal bilden tagen från fågeltornet, vackra ängar och skogar i Orlångens stora och stadsnära naturreservat. Varsågod med ny bild Lars.

Thure
 
Det måste tydligen vara svåra (enligt min referensram) bilder i denna grupp. Är denna månne svår? Fortsätter på klipptemat, var finns klippan?
Gissa position.jpg
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Daddy Lägerplats i Stockholms närhet sökes! Stockholm 12
Arne L Stockholms gröna kilar. Agera nu! Stockholm 29

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.