Gissa position Stockholms län

Det stämmer bra Karl Johan. Korpberget en imponerande klippa som har en del klätterleder. Jag frågade efter fotoplatsen och det är Vårbyfjärden och vägfärjan Slagsta - Jungfrusund.
20200629_183131.jpg

Din tur.

Thure

Senast ändrad:
Det är typ sällan nån klättrar där nuför tiden tror jag. Men kollar alltid på klippan när en åker förbi såklart

Var befinner jag mig nu?

Bilagor

• IMG_20200618_155846.jpg
    IMG_20200618_155846.jpg
    4.3 MB · Visningar: 152
Kan det vara Stora Nyckelviken som man ser bortåt i bilden? Tycker att jag anar Nackamasterna mot horisonten uppe till vänster. Stämmer detta står du på en klippa vid Vikingsborg intill Kärrdalen i Nacka vid inloppet mot Stockholm.

Thure

Tyckte först att bilden var svår men kunde nysta fram en position i och med att jag misstänkte att det var Nackamasterna.

Här har vi ett stort hus till höger. Vad heter den herrgården?

Thure
ddd.jpg

Aktuellt

Äventyraren Tim Marklowski – stora bedrifter och liten miljöpåverkan

Tim Marklowski vill utmana bilden av de stora outdoor-äventyren. Under 2025 gjorde han flera extrema turer – med minimala CO2-utsläpp.

Vinn två par handskar från Hestra!

Vi tävlar ut två härliga vinstpaket med två par handskar vardera: ett i juniorstorlek och ett par av Hestras populäraste skidhandske i vuxenstorlek.

Grattis Utsidan – en av Sveriges äldsta webbplatser har fyllt 30!

2025 fyllde Utsidan 30 år. I årets sista intervju pratar vi med grundaren Christer Lindh om hur sidan kom till, dess historia – och framtid. 10 kommentarer
Så är det. Trevlig fågellokal bilden tagen från fågeltornet, vackra ängar och skogar i Orlångens stora och stadsnära naturreservat. Varsågod med ny bild Lars.

Thure

Det måste tydligen vara svåra (enligt min referensram) bilder i denna grupp. Är denna månne svår? Fortsätter på klipptemat, var finns klippan?
Gissa position.jpg

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips