Gissa position Stockholms län

Den enda Vädersjön jag hittar på kartan ligger väster om Tungelsta, men den är det inte.Den är både större än min sjö, och längre bort än Thures gissning.

Jag gissar att tusentals människor passerar min sjö varje år, då de går på leden som är alldeles intill. Fast kanske har de fullt upp med att balansera på spångarna och denna trappa istället för att njuta av vyn? Första bilden är tagen i princip vid toppen av trappan.
 

Bilagor

  • 56.jpg
    56.jpg
    187.4 KB · Visningar: 174
Nej, det är inte Roslagsleden vi befinner oss på. Däremot en annan känd led.

Går man ned för trappan och fortsätter ca 200 meter kommer vi till en plats som nog hade hade tagits på första gissningen om jag hade lagt upp bild på den.
 
Gammeldammen ligger på rätt led så du närmade dig rejält. Och jag passerade faktiskt Gammeldammen för bara någon vecka sedan.
Men då passerade jag inte sjön som jag nu söker. Precis som jag inte passerade Gammeldammen när jag tidigare i veckan gick förbi sjön i denna bildgåta.
 
Årsjötjärnen är rätt.

Och att jag inte passerade både Årsjötjärnen och Gammeldammen samma dag beror endast på mina vägval. I ena fallet kom jag norrifrån och vek av mot väster direkt efter Gammeldammen och i andra fallet kom jag söderifrån och vek av mot väster vid Årsjöns grillplats.

Din tur Ringblom.
 
Det är ju ändå Midsommar, så jag slänger in en till bildgåta på små vattenhål jag passerat. Vid vilket litet vatten står jag nu?
 

Bilagor

  • 1.jpg
    1.jpg
    126.5 KB · Visningar: 120
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Daddy Lägerplats i Stockholms närhet sökes! Stockholm 12
Arne L Stockholms gröna kilar. Agera nu! Stockholm 29

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.