Gissa position Stockholms län

Var ett obekant ställe för mig faktiskt. Men din ledtråd om fornborg ledde mig vidare till en bild som liknande din. Måste ta mig dit och titta nån gång, såg ut som ett fint område. :)

Ny bild, samma fråga: Var är vi?

Bilagor

• a.jpg
    a.jpg
    267.9 KB · Visningar: 238

Aktuellt

På turskidor mellan stugor – ny bok guidar till svenska fjällen

I över 30 år har Oskar Karlin skidat mellan stugor i den svenska fjällvärlden. Nu har han samlat kunskaper, råd och tips i en 400 sidor tjock bok.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn ”Turskidåkning” av Oskar Karlin!

Med sin nya bok vill Oskar Karlin inspirera fler att upptäcka den svenska fjällvärlden på turskidor. Här har du chansen att vinna boken!

”När isen ligger i skärgården släpper jag allt”

I mitten av november lade sig de första skridskoisarna i Stockholm. Vi har pratat med Pamina Falck, kommunikationsansvarig på SSSK, om säsongstarten.
Gissar på Havtornsudd ganska mitt i kartutsnittet nedan och att man ser St Rotholmen i fonden på bild #3052.

Thure

Bilagor

• Screenshot_20191218-132527.jpg
    Screenshot_20191218-132527.jpg
    36.6 KB · Visningar: 204
Jag skulle nog vilja ha trappan mer åt väster och inte ute på själva Havtornsudden, men mitt minne sviker mig lite var exakt jag tog bilderna.

Det är oavsett längs den södra stranden om man går Stora Gålöslingan så du är tillräckligt nära för att du ska få rätt.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips