Gissa position Stockholms län

Imponerande Thure! Visst är det Kolerakyrkogården vid Gullmarsplan. Under de två Koleraepidemierna kördes tusentals avlidna Stockholmare hit för att begravas, upp till 16 kistor i varje grav.

Och den stora byggnaden som inte finns med på kartorna (ännu..) är så klart nya skrapan Sthlm 01 (som inte är färdigbyggd ännu).

Bilagor

• 222.jpg
    222.jpg
    186.9 KB · Visningar: 184
Möjligen har jag haft med den här stenen tidigare. Flyttblock som lämpar sig för bouldring. Vid vilken sjö?

Thure

Bilagor

• P1010524.jpg
    P1010524.jpg
    58.6 KB · Visningar: 180
De flesta bilder har jag på hårddiskar hemma. Men hittade denna bild. Var finns stranden?

Bilagor

• img_0075.jpg
    img_0075.jpg
    62.3 KB · Visningar: 177
Senast ändrad:

Aktuellt

På turskidor mellan stugor – ny bok guidar till svenska fjällen

I över 30 år har Oskar Karlin skidat mellan stugor i den svenska fjällvärlden. Nu har han samlat kunskaper, råd och tips i en 400 sidor tjock bok.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn ”Turskidåkning” av Oskar Karlin!

Med sin nya bok vill Oskar Karlin inspirera fler att upptäcka den svenska fjällvärlden på turskidor. Här har du chansen att vinna boken!

”När isen ligger i skärgården släpper jag allt”

I mitten av november lade sig de första skridskoisarna i Stockholm. Vi har pratat med Pamina Falck, kommunikationsansvarig på SSSK, om säsongstarten.
Kul att du kommer in i tråden Lars.

Här en isspaningsbild. Urban miljö och litet vatten. Gammal bild troligen tagen med en iPod touch.

Var?

Thure

Bilagor

• gissa11.jpg
    gissa11.jpg
    36.2 KB · Visningar: 161

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips