Gissa position Stockholms län

Vägen ner mot Söderbysjön i Nacka, strax söder om golfbanan tror jag. Alltså på västra sidan om sjön.

(Såg inte svaret ovan medans jag skrev.....)

OK. Vilka är kyrkorna och varifrån (ungefär) är bilden tagen?

Bilagor

• PC250086.jpg
    PC250086.jpg
    14 KB · Visningar: 340

Aktuellt

Utsidan blir mediapartner till Outdoor Festival STHLM

En stor tältkåta med många människor samlade runt
Den 23–24 maj 2026 samlas friluftsintresserade på Djurgården i Stockholm. Som Plus‑medlem kan du boka festivalens äventyrspass gratis!

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Vinn skidstavar från Akka!
Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”
I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

till vänster borde kunna vara Engelbrektskyrkan och till höger Katarina kyrka någonstans från typ Stocksúnd. 2:a kyrktornet från höger passar jag på.

Thure

Till vänster funderar jag på två kyrkor den ena ligger vid Odengatan eller Surbrunnsgatan nära Birger Jarlsgatan den andra vid Frejgatan vid parken som jag för tillfället inte kommer ihåg namnet på. Men jag återkommer lite senare efter att ha blädrat i cykelkartan.

Thure

till vänster borde kunna vara Engelbrektskyrkan och till höger Katarina kyrka någonstans från typ Stocksúnd. 2:a kyrktornet från höger passar jag på.

Thure

Katarina kyrka ligger väl på söder och Englebrektskyrkan i Lärkstan (Östermalm), så det går nog inte ihop.......

Det finns en luring i frågan till den här bilden.

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.