Gissa position Stockholms län

Aktuellt

Utsidan blir mediapartner till Outdoor Festival STHLM

En stor tältkåta med många människor samlade runt
Den 23–24 maj 2026 samlas friluftsintresserade på Djurgården i Stockholm. Som Plus‑medlem kan du boka festivalens äventyrspass gratis!

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Vinn skidstavar från Akka!
Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”
I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

avslutat250428

Avslutat
Då bör du vara nära Bodudden med husvagnscampingen på andra sidan Åvavägen?

Det är där min vanliga cykeltur går, Vissvassvägen - Åvavägen - Dalarövägen - Brandbergen och tillbaka till Tyresö. jag har cyklat den rundan 100-tals gånger.

Då bör du vara nära Bodudden med husvagnscampingen på andra sidan Åvavägen?

Det är där min vanliga cykeltur går, Vissvassvägen - Åvavägen - Dalarövägen - Brandbergen och tillbaka till Tyresö. jag har cyklat den rundan 100-tals gånger.

Står efter infartsvägen till Spiruddens parkering mittemot vattenpump.

Jag tvekar lite om jag skall lägga upp en bild då jag kommer att resa iväg. Men det får bli en troligen någotsånär enkel.

Målningen är gjord av en av de mest kända svenska författarna och heter Oväder i skärgården. Den flygande holländaren.

Var är den målad?

Thure

OI004245.JPG

Vad jag vill minnas målade Strindberg många liknande motiv när han under en tid befann sig på Dalarö. Så det får bli min gissning.

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.