Gissa position Stockholms län

Stora Vika är ganska nära. Dock är klippan på bilden inget stenbrott. Klippan ligger i anslutning till ett äldre optiskt signalsystem.

Vårdberget står det på lantmäteriets 1/50 000 topografiska karta om det är rätt berg jag menade?

Nedan en ny skridskobild. Vad heter sundet bakom åkarna?

Thure
DSC_1071.JPG

Har vi inte haft den bilden förut i tråden? Och var vi inte då runt Baggensfjärden? Minns inte riktigt och lyckas inte söka rätt på den heller.

Men jag kan ju som vanligt ha blandat ihop det hela :D

Aktuellt

Utsidan blir mediapartner till Outdoor Festival STHLM

En stor tältkåta med många människor samlade runt
Den 23–24 maj 2026 samlas friluftsintresserade på Djurgården i Stockholm. Som Plus‑medlem kan du boka festivalens äventyrspass gratis!

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Vinn skidstavar från Akka!
Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”
I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.
Som sagt, jag blandar ihop saker mellan varven. Men bilden så bekant ut så antar att vi någon gång i tråden varit i grannskapet.

Sund var det ja... Jag håller mig kvar runt Baggen och säger Kyrksundet.

Fortfarande nära men lite längre bort från rätt sund. Ganska urban plats om man tänker på infrastrukturen.

Thure

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.