Gissa position Stockholms län

Stora Vika är ganska nära. Dock är klippan på bilden inget stenbrott. Klippan ligger i anslutning till ett äldre optiskt signalsystem.

Vårdberget står det på lantmäteriets 1/50 000 topografiska karta om det är rätt berg jag menade?

Nedan en ny skridskobild. Vad heter sundet bakom åkarna?

Thure
DSC_1071.JPG

Har vi inte haft den bilden förut i tråden? Och var vi inte då runt Baggensfjärden? Minns inte riktigt och lyckas inte söka rätt på den heller.

Men jag kan ju som vanligt ha blandat ihop det hela :D

Aktuellt

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

20 år av diskussioner om torkad mat – och 10 tips!

I år har en av Utsidans populäraste forumtrådar, "Torka mat", varit aktiv i 20 år. Här bjuder vi på tips till dig som vill börja torka egen utemat!

”I nivå med luften vid flerfiliga motorvägar”

Ny forskning visar att klätterskornas skosulor släpper ut riskfyllda kemikalier i luften när de nöts. Nu växer trycket på branschen att agera.
Som sagt, jag blandar ihop saker mellan varven. Men bilden så bekant ut så antar att vi någon gång i tråden varit i grannskapet.

Sund var det ja... Jag håller mig kvar runt Baggen och säger Kyrksundet.

Fortfarande nära men lite längre bort från rätt sund. Ganska urban plats om man tänker på infrastrukturen.

Thure

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips