Gissa position Stockholms län

Jag ser likheten med Norrtälje helt klart. Men denna ort är mindre än Norrtälje. Den var länge en egen kommun men ingår sedan ca 50 år i en betydligt större ortskommun.
 
Äsch, det gick ju lite för fort Thure. Jag hade ju laddat med ledtrådar om allt från Rimbobullar till järnvägsanslutning till Länna på 1800talets andra hälft (Länna i Uppsala Län dock, inte Länna på Södertörn.:).

Rimbo är rätt, så tillbaks till dig igen.
 
Jag kan inte gissa, för jag vet. Uppvuxen några km därifrån och bastar fortfarande där ibland.
har fortfarande inga bilder att lägga upp heller.
 
Det är en lång historia ;-) men det är också en faktor.
Det var innan det arrendet scouter i torpet, av insidan att döma.
Liksom många ställen utanför stan var det tvätteri åt stadsborna när det var bebott.
 
Svårt. Jag har tittat runt på kartan i dina vanliga "jaktmarker" utan att få någon träff. Ett torp som ligger "ett par kilometer till bilväg" är en lång strecka i Stockholm trots allt. Men som alla torp bör det vara någon slags förbindelse ändå, som en gammal skogsstig för häst o vagn?

Men för att få fler ledtrådar drar jag till med Manhem på östra sidan av Norrviken.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Daddy Lägerplats i Stockholms närhet sökes! Stockholm 12
Arne L Stockholms gröna kilar. Agera nu! Stockholm 29

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.