Gissa position Stockholms län

Får associationer till roslagssjö med dito skog. Skulle kunna vara t ex Ströjan norr om Söderby-Karl norr om Norrtälje. Men många sjöar skulle kunna erbjuda ett liknande motiv.
Obehagligt bra gissning!

Det är visserligen inte rätt sjö, men rätt kommun och rätt kommundel. Den här sjön är mindre än Ströjan och ligger längre ut i skogen på andra sidan om Hallstaviksvägen.
 
Nästa gissning

får bli Stor-Mårdsjön alternativt Liss-Mårdsjön.

Ser ut som ett fint område för en vinterövernattning. Hörde ni några ugglor?

Thure
 
Stor-Mårdsjön är rätt. Bilden är tagen från spetsen av den triangulära udden vid sydvästra änden av sjön.

Området var perfekt för en vårvintertur eftersom det fanns stora frusna kärr som det var väldigt enkelt att gå på men nu kan jag tänka mig att det är ett mygghelvete. Jag kommer inte ihåg några ugglor, men däremot en massa orrar vid Mörtsjön natten efter den här bilden.
 
Strömmingsfiske

men var? Ett populärt ställe nära ett fint skärgårdsnaturreservat.

Thure
 

Bilagor

  • IMG_1952.JPG
    IMG_1952.JPG
    34.4 KB · Visningar: 327
  • IMG_1954.JPG
    IMG_1954.JPG
    40 KB · Visningar: 328
Senast ändrad:
Med litet god vilja kan bilden passa in i viken söder om Gålö havsbad. Bygger antagandet på att strömmingsfisket vid Havtornsudd litet längre österut kan vara riktigt bra (åtminstone för en del år sedan).
 
Rimlig gissning Tobbe

men du får söka dig norrut. Bra strömmingsställen finns det för övrigt gott om.

Thure
 
Nästa ledtråd

är att området i inlägg 176 ligger närmare strömmingstället i inlägg 186 än Gålö.

Thure
 
Kan

det vara någonstans på värmdö? Gissar på att naturreservatet kan vara Björnö naturreservat. Sen gillar väl strömming ström. Skenorastömmen kanske?
 
Björnö

är rätt men fiskeplatsen ligger närmare Björnö än vad Skenoraströmmen ligger. Det är också lite mindre branta stränder här än vad det är vid Skenoraströmmen.

Thure
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Daddy Lägerplats i Stockholms närhet sökes! Stockholm 12
Arne L Stockholms gröna kilar. Agera nu! Stockholm 29

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.