• Vi har ju bytt forum och det finns säkert en del att förbättra. Har du problem? Titta först i forumet Felrapporter om felet redan är känt. Om inte så kan du starta en ny tråd där. Har du förslag på förbättringar eller andra synpunkter så passar ett inlägg i Funktionsförslag bättre.
  • Tycker du det behövs ett forum för din region, klubb eller dylikt? Om du är intresserad att vara värd i ett sådant forum, kontakta oss med ditt förslag.

Gissa position Stockholms län

Drevviken hyser absolut många åkare men den här sjön är betydligt mindre. Den har de flesta vintrar en längre säsong än Drevviken, lägger sig tidigare och delar av den går upp betydligt senare. En mer identifierbar bild nedan:

Thure

Bilagor

Masterna är ju lätta att placera. Och då också fotoriktningen mot dem. Sen är frågan vilken sjö du åker på.

Om jag antar att bron är den mellan Söderbysjön och Dammtorpsjön så gissar jag på den sistnämnda....

Sjöarna hänger ihop och var den ena övergår i den andra kan det finnas olika uppfattningar om. Jag skulle säga att bilderna är tagna på olika partier av Söderbysjön.

Du behöver inte svara mer än med ditt resonemang ovan.

Bollen passas vidare till dig.

Thure

Jag misstänkte att du skulle ta den snabbt Thure men jag hade ingen annan bild. :)

Spindelgrinden är spännande och jag har försökt googla en bakgrund till utformningen men har ännu inte lyckats.

Helgens fina väder har medgett utflykter i spridda delar av länet.

Vad heter sjön där den flitiga familjen Bäver bor?

(Ryggsäcken rymmer ca 35L för att ge en hint om trädets storlek....)

Bilagor

Det finns förvisso bäver i Bylsjön också, men det är fel kommun, även om du är ungefär rätt på breddgraden. Sörmlandsleden passerar inte heller denna sjö.

Logga in

Tips!