Gissa position Stockholms län

Listudden

vid Flaten söder om Skarpnäck är rätt svar. Bryggan som skymtar på första bilden är en del av bassänger för dagvattenrening av vattnet som rinner till sjön från Skarpnäcksfältet. Flaten är en sjö med relativt klart vatten för att vara i Stockholmsområdet.

Nån som har en ny bild?

Thure

Vart är vi nu då?

Ledtråd: Ej Tyresö.

Bilagor

• Lilla huset vid vägen.jpg
    Lilla huset vid vägen.jpg
    43.4 KB · Visningar: 234

Aktuellt

Nytt avsnitt: vad kan friluftslivet lära av idrotten?

Nytt avsnitt: vad kan friluftslivet lära av idrotten?
Kan naturområden gynnas genom att talas om likt idrottsanläggningar? Det och mycket mer diskuteras i det senaste avsnittet av Outdoor & Friluftsliv!

Från karta till horisont – behåll fokus med rätt sorts kontaktlinser

Från karta till horisont – behåll fokus med rätt sorts kontaktlinser
Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.

Utsidan blir mediapartner till Outdoor Festival STHLM

En stor tältkåta med många människor samlade runt
Den 23–24 maj 2026 samlas friluftsintresserade på Djurgården i Stockholm. Som Plus‑medlem kan du boka festivalens äventyrspass gratis!

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”
I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.
Jag funderar

på om det går en å där det är lite grönare stråk en bit ut från torpet och åkerkanten. Tänker t ex på Långhundraleden. Kollar lite kartor. Nytorp SV om Ekskogen kanske?

Thure

Det känns lite bekant och som att det skulle kunna vara efter Roslagsbanan, men jag kan inte komma närmare än så. Jag undrar vad som finns bakom fotografen - en väg? Järnväg?

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.