Gissa position Stockholms län

Listudden

vid Flaten söder om Skarpnäck är rätt svar. Bryggan som skymtar på första bilden är en del av bassänger för dagvattenrening av vattnet som rinner till sjön från Skarpnäcksfältet. Flaten är en sjö med relativt klart vatten för att vara i Stockholmsområdet.

Nån som har en ny bild?

Thure

Lästips

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Vart är vi nu då?

Ledtråd: Ej Tyresö.

Bilagor

• Lilla huset vid vägen.jpg
    Lilla huset vid vägen.jpg
    43.4 KB · Visningar: 209
Jag funderar

på om det går en å där det är lite grönare stråk en bit ut från torpet och åkerkanten. Tänker t ex på Långhundraleden. Kollar lite kartor. Nytorp SV om Ekskogen kanske?

Thure

Det känns lite bekant och som att det skulle kunna vara efter Roslagsbanan, men jag kan inte komma närmare än så. Jag undrar vad som finns bakom fotografen - en väg? Järnväg?

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips