Gissa leden

Nja .
Tyvärr saknar den förare ( som i och för sig är fin)och dess upphovsmän korrekt information om samtliga leder i Bohuslän då man struntat i att skicka ut korrektur till samtliga inblandade i nyturs skapandet ,varför det saknas flera hundratals godbitar som gjorts sedan den enda fullständiga föraren av norra Bohuslän( BKK fr 2002).Orsaken till varför man inte samarbetat har ju redan ordats om här tidigare. Om man gjort detta hade inte så mycket felaktig information gått i tryck. Tråkigt tycker jag som lagt ner oerhört mycket tid på detta.
Om du däremot lägger ihop den tryckta föraren med det sk "Tillägg Norra Bohuslän" för du en mer fullständig och mer rättvis bild.
Ledtråd är att berget faktiskt finns med ,men den enda led som nämns är beskriven med helt felaktig info trots att man haft möjlighet till korrekt första hands information och inte ett ord står om alla de andra lederna på berget!
Kolla "Tillägg.." som finns under nyturer på BKKs hemsida.
Då kan du kanske lista ut vilken led som är på bilden.
 
Äh..
Ger upp(lite).
Skuteberget- anbefalles ligger finfint, men som sagt diskriminerad i KT föraren , ca 30 leder.
Ni kan kolla "Tillägg Norra Bohuslän" via BKK,nyturer. Gratis!
Gissar ni rätt (föregående) led/er eller tar nästa bild får ni lägga ny!
Denna är från kruxet på led som hundratals svenskar klättrat.
Ställe/berg+ lednamn.
Borta någon vecka men lägg ny om ni vet det är rätt.
(Denna är lätt..tror jag)
 

Bilagor

  • IMG_0710.jpg
    IMG_0710.jpg
    74.1 KB · Visningar: 394
Yes! Korrekt Heyfte en klassiker i ur o skur.
Varsågod hitta nån bild.
Bilderna från Skuteberget visade
Ålefiskarens vals 5+
Tro, hopp och Kärlek 6
Slör i stäven 6+R
Alla ca 25m i vänstra hörnet av berget
Hittas s63-64 i tillägget
Enda led KT föraren skriver om är en senare bestigning av Mar Adentro 7,40m.( en av tre varianter/ leder som alla går genom samma tak)
 
Jamen ta en djupdykning ändå...mycket annat kul!
Nu kan du lätt hitta några leder ivf.
Är det någon skiss som behövs så sms/ mailar jag gärna.
Har någon vägarna om B så kan jag visa några berg.
Välbekomme!
 
Hmm .. var det inte dig jag nyss skicka skisser till?
Var du inte i B och körde lite klättersafari på obskyra berg som jag skickade till dig? Hoppas du hitta nåt? Eller blev det annan tur?
 
Hmm .. var det inte dig jag nyss skicka skisser till?
Var du inte i B och körde lite klättersafari på obskyra berg som jag skickade till dig? Hoppas du hitta nåt? Eller blev det annan tur?

Nej, det var inte jag, men jag minns när det inträffade (inte vem det rörde sig om dock) och tyckte det lät intressant! Just nu sitter jag dock på hemmaplan med ett avslitet korsband och är lite begränsad i vad jag kan/får göra klättermässigt tyvärr.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.