Gissa leden

Tack för aktiviteten!
Kanske är alla o klättrar?
Tyvärr inget jag klarar ännu.
Så då fortsätter vi.

Fel världsdel.
Tips! Detta är en liten direkt variant ca repl 16?
till näst högsta av punkterna på väg till slutmålet som ligger ytterligare 4 repl klippa+ en snö/is repa+ 3repl ytterligare = toppen!
 
Utmärkt! Det får duga. Bilden tagen ca 4repor fr toppen av Nelion.
Några långsamma klättrare korkade igen på deGraaf repan så jag hitta en egen väldigt fin repa rakt ute på areten th.( ca 5.9) med en liten missbedömning över ett tak (5.10+)strax nedanför som krävde en heel-hook! Rekommenderas inte på drygt 5000m höjd.
Då vi var snabba till Nelion hann vi också göra hela leden till högsta toppen Batian och fira hela vägen ner innan det blev mörkt.
Man bör dock ha gott om tid för Nelion-Batian tor tar längre än man tror med byte till stegjärn osv.
Finfin tur ,rekommenderas!
Har du nån bild?
 
Prisemaster!
Alltid lika rolig.

Man ser oxå korrekt insteg av leden Gustavus 6/6+ som är en 3-stjärnig led som går parallellt (hela vägen av övre del)med denna och som helt diskriminerats i KT sk förare.
Korrekt insteg går i de tunna flaken strax tv och inte som markerats helt fel i KT (sprickan mer tv , som markerats , är ju tidigare A0 men "nu" fri 7-)Så kan det gå när man struntar i korrektur... dåligt!
jämför istället text i "Tillägg Norra Bohuslän.." på BKK hemsida.

Ute åker bil men ska kolla om jag hittar nån bild ikväll
 
Inte bästa bilden på leden kanske-en klassisk buttshot! IC Olsen klättrar.
??? Berg/led
Layback-kamin-sva-arete. Mycket trevligt o fint.
 

Bilagor

  • P1010304.jpg
    P1010304.jpg
    101.7 KB · Visningar: 358
Detta är utsteget på leden th, följ areten som syns på förra bild o över pinnakkeln o passera taket, ok kil läge , där HP har handen här...
 

Bilagor

  • P1080312.jpg
    P1080312.jpg
    94.1 KB · Visningar: 327
Jag kan vara helt ute och cykla nu, men är det inte Torsketaket (och feta linjen tv) som avses? Men samtidigt får jag inte riktigt ihop det. Jaja, en gissning för något ska hända i alla fall, för oss som inte får klättra på grund av korsbandsskador...
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.