Jag blir erbjuden att köpa en begagnad GPS Map 60 Cs billigt. Börjar den att bli föråldrad?Möjlighet till Friluftskartan pro, övriga nackdelar. Finns den i handeln fortfarande?
Garmin GPS Map 60 Cs
- Trådstartare Karlaugust
- Start datum
60 CS duger bara till lokal användning. Har endast 56 MB minne och rymmer inte särskilt mycket kartor. En kartlicens är så dyr så att den inte är värd att offra på en 60CS.
Dessutom har den en relativt okänslig GPS-mottagare.
Om kartan FriPro ingår för det område där den skall användas och om priset är rätt så kan det vara ett OK köp.
Brist på minne har jag inte upplevt med min 60CS, förvisso har jag inte Friluftskartan PRO i den men väl en sjökort mälaren-öresund och friluftskartan över mitt när område i mälardalen. Nogranheten kunde vara bättre i skog men jag har inte gemnfört med någon nyare modell så om dom är bättre vet jag inte, i öppnare landskap och på sjön är nogrnheten mer än väl bra.
60CS hittar du inte i handlen utan den ersattes av 60CSx som ligger runt 3000kr.
Helt OK för lokalt bruk dock. Vid användning i skog så rekommenderas att man tejpar fast sin 60CS på mössan för god mottagning....
vad är billigt för en garmin 60cs?
köpte precis en för 1200kr med city-select och cykelhållare, datakabel.
Kändes som ett bra pris?
vad är billigt för en garmin 60cs?
köpte precis en för 1200kr med city-select och cykelhållare, datakabel.
Kändes som ett bra pris?