Garmin GPS Map 60 Cs

Jag blir erbjuden att köpa en begagnad GPS Map 60 Cs billigt. Börjar den att bli föråldrad?Möjlighet till Friluftskartan pro, övriga nackdelar. Finns den i handeln fortfarande?
 
Dom modeller som heter CSx är bättre, X:et betyder att den har nya bättre GPS-chippet vilket alltså CS inte har. Föråldrad... nja... ja lite kanske.
Ja, du kan ha Friluftskartan i den. Du kan alltså sätta i ett större microSD-minne och det är bra om du ska ha Friluftskartan i den.

Är bara en fråga om pris ifall det är en bra affär eller inte.

/Ulf
 
Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
60 CS duger bara till lokal användning. Har endast 56 MB minne och rymmer inte särskilt mycket kartor. En kartlicens är så dyr så att den inte är värd att offra på en 60CS.

Dessutom har den en relativt okänslig GPS-mottagare.

Om kartan FriPro ingår för det område där den skall användas och om priset är rätt så kan det vara ett OK köp.
 

avslutad210712

Gäst
60 CS duger bara till lokal användning. Har endast 56 MB minne och rymmer inte särskilt mycket kartor. En kartlicens är så dyr så att den inte är värd att offra på en 60CS.

Dessutom har den en relativt okänslig GPS-mottagare.

Om kartan FriPro ingår för det område där den skall användas och om priset är rätt så kan det vara ett OK köp.

Har för mig att min 60 CS rymmer friluftskartan pro från Riksgränsen i norr till Kvikkjokk i söder utan att vara fullproppad och så mycker mer än så brukar inte jag gå på mina svängar........
 
Brist på minne har jag inte upplevt med min 60CS, förvisso har jag inte Friluftskartan PRO i den men väl en sjökort mälaren-öresund och friluftskartan över mitt när område i mälardalen. Nogranheten kunde vara bättre i skog men jag har inte gemnfört med någon nyare modell så om dom är bättre vet jag inte, i öppnare landskap och på sjön är nogrnheten mer än väl bra.
60CS hittar du inte i handlen utan den ersattes av 60CSx som ligger runt 3000kr.
 
Brist på minne har jag inte upplevt med min 60CS, förvisso har jag inte Friluftskartan PRO i den men väl en sjökort mälaren-öresund och friluftskartan över mitt när område i mälardalen. Nogranheten kunde vara bättre i skog men jag har inte gemnfört med någon nyare modell så om dom är bättre vet jag inte, i öppnare landskap och på sjön är nogrnheten mer än väl bra.
60CS hittar du inte i handlen utan den ersattes av 60CSx som ligger runt 3000kr.

Sjökort tar inte mycket plats. I stort sett alla Sveriges Blue Chart ryms samtidigt i 60CS. Dessutom är mottagningen helt OK till sjöss med fri himmel. Dvs skall den användas i kajak eller annan båt så är den helt OK!

FriPro Norra Norrland t ex är på c:a 240 MB så där krävs ett tuffare urval. Helt OK för lokalt bruk dock. Vid användning i skog så rekommenderas att man tejpar fast sin 60CS på mössan för god mottagning....
 

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.
vad är billigt för en garmin 60cs?
köpte precis en för 1200kr med city-select och cykelhållare, datakabel.
Kändes som ett bra pris?
 
vad är billigt för en garmin 60cs?
köpte precis en för 1200kr med city-select och cykelhållare, datakabel.
Kändes som ett bra pris?

Uppriktigt sagt nej.

Vilken CitySelect är det.? V6 (2004) är ju rätt så outdated idag när vi använder v11 (2009). Dessutom är det väl FriPro du skulle behöva.
 

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.