Garmin c330

Vad är det för skillnad på "Metro guide" city select och city navigator ??

Jag tycker min city select har dålig täckning ute på landsbygden och har svårt att hitta mindre orter.
Har jag köpt fel karta då ? eller ??

Finns det någon karta till Garmin C330 som är noggrannare än den andra ?

Mvh. Rejsbo.

Grundmaterialet är det samma

för dessa kartor men möjligheterna att göra autoroute skiljer. Om din enhet inte klarar autoroute behöver du inte de dyrare kartorna.

Att du inte får ut all information om mindre orter kan bero på att du har för liten skala inställd i enheten eller på hur du har valt kartinställningen.

Thure

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Mindre orter finns inte med, det är riktigt. I Skåne finns de dock ofta med som gatunamn, men det är bara i Skåne.

Gamla Friluftskartan är jag inte imponerad av, men den har fördelen att många småbyar, sådana med tre hus, finns utsatta där.

Anders

Kan det vara så att man är tvungen att registrera kartan för att få bättre nogrannhet ?
Jag köpte min City navigator nordic på ett SD-kort, och bara pluggade in det i min c330.

Jag har city select north america NT inbyggt i mottagaren, och city navigator europe NT+ V8, på SD-kortet, men den ska visst bara täcka norden.
[Ändrat av rejsbo 2006-07-29 kl 11:15]

Nä, det spelar ingen roll. Det som finns på kartan finns på kartan.

Det är helt enkelt så att små byars namn finns inte med på kartan. Bortsett från i Skåne, då, där de kan finnas utsatta som om de vore gatunamn.
Med små byar menar jag alltså typiska jord- och skogsbruksbyar, som mer eller mindre saknar konventionellt "centrum". Finns det inte en grå fläck för dem i Mapsource, där det grå visar byns utsträckning, så är de heller inte med alls.

Om det du har på kortet verkligen är CN Europe, så borde det vara hela Europa. Men det kräver ca 1,2 GB, så det är väl mest troligt att du har det utsnitt av den kartan som kallas för "Nordics". Det finns olika sådana delar. UK+Ireland är ett annat.

Anders

Kortet jag har är på 256 MB, så det är bara Norden.
Men hur gör jag för att lägga in POI ? hamnar POI i det inbyggda minnet, eller i SD-kortet ?

Nu var det ett tag sedan, men visst kör man väl POI-Loader mot en viss enhet? Åtminstone visar c550 upp sig som två olika enheter, en för interna minnet och en för kortet.

Eller minns jag fel nu? Jag har inte mojängen inom någorlunda bekvämt räckhåll just nu, så jag kan inte prova själv.

Anders

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips