Gáhkko - glödkaka

Patrik, du som får Bergman att framstå om en fjant, dina verk får det sjunde inseglet som en löjlig komedi.. ta det här på rätt sätt, du ska inte skriva.. du ska FILMA!!!! FILM! FILM!! jag ser gärna din version på hur DU bakar glödkaka på youtube!!
 
Det bästa jag sett på länge, skitutbudet på Boxer kan slänga sig i väggen !!!
Tack för en stunds balsam för själen chinerunner !
peter1959
 
Total överlägset.
chinerunner- Ett stycke kvalitet film, och äntligen en tydlig förklaring.
Har en fråga bara. Blir dina kakor hårda eller är de lite så där små sega. Så att de nästan kan vikas utan att de går sönder och börjar smula.

Vart bjuden på en kaka i Ammarnäs som jag mer än gärna skulle baka själv. Segt, sött och grymt gott. Hoppas och gissar att det är de du bakar på filmen.(om det är du).
 
Jo det är jag. Korthårig och nästan välrakad så man känner inte igen vilden :)
Men mitt signum blottad mage förekommer dock.

Jo glödkakan blir seg. Degen knådas länge för att åstadkomma detta.
Om kakorna blir hårda så fuktar man dom med vatten och värmer dom från elden, så blir dom som nya igen.

Psykosfilm tackar för beröm!


Patrik
 
Japp

Jo det var jag.
Rolle är en erfaren fältbagare som bakat bla. i Sarek och bland jakar i norra Indien.
En gång har jag sett honom baka i ett indianläger.

Patrik
 
Mycket trevlig film, tack så mycket.

Hur hårt eldar du Muurikkan?
Jag har aldrig lagat mat med gasolbrännare, tyckte det såg ut som att du eldade ganska hårt.
Lite mindre än "steka renskav", men ganska mycket mer än "puttra renskaven i gräddsås".

/Ulf
 
Tackar!

Gahkko ska testas nästa gång jag drar ut i busken. Tills dess får jag nöja mig med matrutan och utefilmerna -som för övrigt är den enda tv man behöver!

P.s: "Roligt i Vaimat" är nog den mest isande thriller jag sett. Ett psykodrama där de ännu icke inspelade akterna liksom ger sig själva och fortsätter mot oändligheten... :)
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Anarkaplupp Glödkaka Friluftsmat 1

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.