Funktioner i Garmin GPSmap 276C?

Undrar om det är någon som vet vad valet "Twilight adjustment" på Visa-menyn påverkar?

Jag ser det i version 3.00 men vet inte om det funnits tidigare.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
PR; sa:
Undrar om det är någon som vet vad valet "Twilight adjustment" på Visa-menyn påverkar?

Jag ser det i version 3.00 men vet inte om det funnits tidigare.

Jag har ver 2.94 och det finns med där. Minns dock inte om det även fanns på 2.70. Det ställer dock om mellan dag- och nattskärm automatiskt beroende på var man befinner sig på klotet :)

Black_man; sa:
Det ställer dock om mellan dag- och nattskärm automatiskt beroende på var man befinner sig på klotet :)
Nej det är om du har Auto valt på alternativet Färgläge (Color mode) längst upp på samma menysida som den automatiskt växlar mellan dag- och nattskärm efter solens upp- resp. nedgång. Det fanns definitivt i 2.70 och förmodligen redan från början eftersom det står beskrivet i handboken.

Men Michaels teori låter rimlig. Det blir väl till att sätta sig och glo på exakt vad som händer med bakgrundsbelysningen. Tur det är vinter så solens upp- och nedgång sker vid rimliga tidpunkter :)

Nei... Det funkar i både dag , natt og auto
I auto gjør den skjermen til natt ved solnedgang
I dag demper den bakgrunnsbelysning (du setter selv styrken) ved solnedgang.

jkl

Den idén tutade jag i en kille som jobbar med programmering av Garmins GPS. Från början kommer tanken från ett program, kallat Bright-IQ, till iQue. Det är skrivet av Walt Bilofsky.

Han (programmeraren) sa att han tyckte det var en bra idé. Tydligen, eftersom de börjar implementera i mottagarna nu.

Måste ringa och pika honom lite... :)

Anders

Takker for det "apersson850"

Kjempe bra program til IQuen, som jeg savnede til 276C.
Kjører altid med DAG modus, liker ikke "svarte kart"

jkl

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips