Cannonball
Gäst
Ja du har sagt det nu ett antal gånger.
Typ alla erfarna här känner till knorrs produkter så du blir bara löjlig när du tror du kommit med något nytt.
Det kan ju vara bra att tipsa de OERFARNA också....
Typ alla erfarna här känner till knorrs produkter så du blir bara löjlig när du tror du kommit med något nytt.
Det kan ju vara bra att tipsa de OERFARNA också....
Mycket bra skrivet!!Hur erfaren måste man vara för att ha testat Knorrs Spagetteria? Jag anser mig vara hyfsat erfaren vandrare men har faktiskt aldrig testat dessa produkter. Och även om jag inte var "erfaren" så skulle jag uppskatta ett forum där folk var glada att hjälpa varandra och där "dumma" frågor eller "självklara tips" uppmuntras.
Allvarligt talat, vad har hänt med Utsidans forum på sistone? Någon kommer med ett tips och direkt ägnar vissa sin tid åt att sabla ned/häckla personen. Tycker man inte att tipset var något vidare så kan man antingen komma med ett argument MOT TIPSET eller så går man vidare. Att komma med personangrepp tycker jag snarare visar på brist på den erfarenhet man vill påskina. Utsidan går ibland från att vara en mysig fjällstuga till Kebnekaise fjällstation, full med "världsmästare".
Så kom gärna med självklara tips i fortsättningen också. Det uppskattas av mig i alla fall. Jag kommer att fortsätta med de "dumma" frågorna.
Mycket bra skrivet!!
Man måste ju få kritisera om man inte håller med. Det här nog dock samma fenomen som på sporthoj.com - vinterdeppigheten för de som inte idkar sin sysselsättning vintertid tar ut sin rätt.
Jag tror de flesta är införstådda med att Knorr inte är den mest högkvalitativa maten, men poängen är att det är nog inte heller de flesta andra tillverkare av "utemat" heller. Det är möjligt att REAL höjer sig något över mängden, men jämför jag t ex Blå Bands makaroner med köttfärssås med Knorr Spaghetteria Bolognese så skiljer de sig inte särskilt mycket. Blå Band är något energitätare, främst pga högre andel fett;
per 100g:
Blå Band: 450 kcal
Knorr: 370 kcal
Blå Band protein: 15 g
Knorr protein: 15 g
Blå Band kolhydrat: 58 g
Knorr kolhydrat: 64 g
Blå Band fett: 17 g
Knorr fett: 6 g
När det gäller ekonomiargumentet så kan man använda det på varje tillverkare av utemat; jag lovar att jag kan röra ihop en bättre och godare chili som jag torkar själv till en bråkdel av priset av REALs chili för 80 kr/portion. Nu har man ju dock inte alltid tid till egna torkprojekt.
Spaghetterian är "helt okej" tycker jag. Personligen har jag svårt att få ner både Blå Band och REAL och ffa REAL är på tok för dyrt för mig. "Piffar" man upp spaghetterian med lite skinka eller ölkorv och några skvättar olivolja så tycker jag den står sig bra i jämförelsen med de dyrare alternativen.
Men som jag alltid brukar föra fram; man måste testa själv. Det handlar som alltid så väldigt mycket om tycke, smak och vilka prioriteringar man gör.
Klart som fan att man inte har tid, ork eller plats för att torka mat själv alla gånger. Min poäng var bara att om man köper pastan, gräddpulvret och buljongen (och vad mer de nu har i) löst, så får man i princip samma sorgliga ursäkt för mat, men till ett mycket, mycket lägre pris.
alla blir jätte imponerade när dom läser om hur "typ" erfaren du är.
såna inlägg som du skriver är bara dumma, ett forum som det här är till för att dela erfarenheter och bl.a få tips, om du redan vet att det finns och inte är intresserad så är det bättre att låta bli att skriva istället för att klanka ner. håll dig på flashback/lunarstorm eller var du nu hör hemma