Friluftsliv & "normalt" jobb - en enkel fråga!

Du kan svara via omröstningen eller i kommentar.

• Fredag-Lördag

Röster: 7 53.8%
  • Lördag-Söndag

Röster: 7 53.8%

• Totala väljare
    13
Du har ett "normalt" måndag-fredag, ca 8-17 jobb, och på helgen när du är ledig hade du tänkt dig att dra ut i skogen för att övernatta en natt i tält eller vindskydd eller vad du nu föredrar.

Frågan är då: övernattar du då helst i skogen natten fre-lör, eller natten lör-sön?

/Anna, som -inte- har ett måndag-fredag jobb och vill undvika andra så mycket som möjligt... :p

Nej, så trångt är det knappast i skogen att man behöver dra sig för att vara ute på helgen.

Jag brukar nog oftast övernatta lör-sön men det är klart värt att dra ut direkt efter jobbet på fredagen, med förberedd väska som väntar hemma. Det är helt fantastiskt skönt att koppla bort jobbet ute i skogen! Prova!

Hoppas du får trevligt.
/Henrik

Jag går ut när vädret är som bäst men prioriterar fredag-lördag då det är mindre folk i skogen då. Eftersom jag har ett dagtidsjobb med flexibla tider så kan jag komma ut på fredagen i vettig tid.

Aktuellt

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

”I nivå med luften vid flerfiliga motorvägar”

Ny forskning visar att klätterskornas skosulor släpper ut riskfyllda kemikalier i luften när de nöts. Nu växer trycket på branschen att agera.

På två hjul genom Karelen: Grusvägar, bastur och möten för livet

Två irländska cyklister reser till finska Karelen för att utforska områdets “grå guld” – alla övergivna, slingrande grusvägar.
Väderberoende och årstidsberoende. Början av veckan är nog generellt folktommare. Skolor och liknande är nog oftare ute typ torsdag fredag.

Ofta trevligt att stöta på folk vid t ex vindskydd imho.

Thure

Jag kör nästan uteslutande fre-lö. Då har jag fått smaka på friluftslivet utan att för den delen ta upp hela helgen. Fredag efter jobbet, antingen kommer iväg kring 15/18. Sen hem till lunchtid på lördagen.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips