Friluftsliv & "normalt" jobb - en enkel fråga!

Du kan svara via omröstningen eller i kommentar.

• Fredag-Lördag

Röster: 7 53.8%
  • Lördag-Söndag

Röster: 7 53.8%

• Totala väljare
    13
Du har ett "normalt" måndag-fredag, ca 8-17 jobb, och på helgen när du är ledig hade du tänkt dig att dra ut i skogen för att övernatta en natt i tält eller vindskydd eller vad du nu föredrar.

Frågan är då: övernattar du då helst i skogen natten fre-lör, eller natten lör-sön?

/Anna, som -inte- har ett måndag-fredag jobb och vill undvika andra så mycket som möjligt... :p

Nej, så trångt är det knappast i skogen att man behöver dra sig för att vara ute på helgen.

Jag brukar nog oftast övernatta lör-sön men det är klart värt att dra ut direkt efter jobbet på fredagen, med förberedd väska som väntar hemma. Det är helt fantastiskt skönt att koppla bort jobbet ute i skogen! Prova!

Hoppas du får trevligt.
/Henrik

Jag går ut när vädret är som bäst men prioriterar fredag-lördag då det är mindre folk i skogen då. Eftersom jag har ett dagtidsjobb med flexibla tider så kan jag komma ut på fredagen i vettig tid.

Väderberoende och årstidsberoende. Början av veckan är nog generellt folktommare. Skolor och liknande är nog oftare ute typ torsdag fredag.

Ofta trevligt att stöta på folk vid t ex vindskydd imho.

Thure

Jag kör nästan uteslutande fre-lö. Då har jag fått smaka på friluftslivet utan att för den delen ta upp hela helgen. Fredag efter jobbet, antingen kommer iväg kring 15/18. Sen hem till lunchtid på lördagen.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips