Friluftsliv & "normalt" jobb - en enkel fråga!

Du kan svara via omröstningen eller i kommentar.

• Fredag-Lördag

Röster: 7 53.8%
  • Lördag-Söndag

Röster: 7 53.8%

• Totala väljare
    13
Du har ett "normalt" måndag-fredag, ca 8-17 jobb, och på helgen när du är ledig hade du tänkt dig att dra ut i skogen för att övernatta en natt i tält eller vindskydd eller vad du nu föredrar.

Frågan är då: övernattar du då helst i skogen natten fre-lör, eller natten lör-sön?

/Anna, som -inte- har ett måndag-fredag jobb och vill undvika andra så mycket som möjligt... :p

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Nej, så trångt är det knappast i skogen att man behöver dra sig för att vara ute på helgen.

Jag brukar nog oftast övernatta lör-sön men det är klart värt att dra ut direkt efter jobbet på fredagen, med förberedd väska som väntar hemma. Det är helt fantastiskt skönt att koppla bort jobbet ute i skogen! Prova!

Hoppas du får trevligt.
/Henrik

Jag går ut när vädret är som bäst men prioriterar fredag-lördag då det är mindre folk i skogen då. Eftersom jag har ett dagtidsjobb med flexibla tider så kan jag komma ut på fredagen i vettig tid.

Väderberoende och årstidsberoende. Början av veckan är nog generellt folktommare. Skolor och liknande är nog oftare ute typ torsdag fredag.

Ofta trevligt att stöta på folk vid t ex vindskydd imho.

Thure

Jag kör nästan uteslutande fre-lö. Då har jag fått smaka på friluftslivet utan att för den delen ta upp hela helgen. Fredag efter jobbet, antingen kommer iväg kring 15/18. Sen hem till lunchtid på lördagen.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips