Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
frakta gas behållare på sas plan?
- Trådstartare nmr
- Start datum
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
Kolla in den här
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=148&a=808562
Jag citerar:
"En anonym källa med insyn i utredningen säger att det kan röra sig om någon trycksatt behållare som funnits i någon passagerares bagage som exploderat."
Hurvida en 225 g primus behållare skulle kunna orsaka ett 2x4 m hål i en jumbo ska jag väl inte uttala mej om men man vill hur som helst inte ha trycksatta behållare i planet, varken i kabinen eller i lastutrymmet.
/B
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=148&a=808562
Jag citerar:
"En anonym källa med insyn i utredningen säger att det kan röra sig om någon trycksatt behållare som funnits i någon passagerares bagage som exploderat."
Hurvida en 225 g primus behållare skulle kunna orsaka ett 2x4 m hål i en jumbo ska jag väl inte uttala mej om men man vill hur som helst inte ha trycksatta behållare i planet, varken i kabinen eller i lastutrymmet.
/B
Tja
Vet ju om att folk brunnit upp av en Bictändare!
//J
Vet ju om att folk brunnit upp av en Bictändare!
//J
oj oj. Detta komplicerar ytterligare min resa. Nu måste jag i all hast köpa gasen i kiruna och sedan hetsa iväg för at inte missa busen till nikkaluokta, eller kan man köpa gasen på nikkalouktas turiststation? (har för mig att det finns en sådan).
Enligt en som var där nyligen kan man fråga på flygplatsen i Kiruna där många vandrare avkrävts på gasbehållare FRÅN Kiruna till sydligare delar av landet. Kanske inte behöver ta så mycket tid?
// Jocke
Nästa gång ni är vid Kebnekaise, köp en gasflaska sista dagen innan hemfärd, lås in den i ett förvaringsskåp på Kiruna flygplats, så har ni en flaska som väntar nästa gång ni flyger upp 
Liknande trådar
- Svar
- 52
- Visningar
- 4 M
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg