Frågor ang Quest

Higgis; sa:
Fungera programet poiloader i denna?
Inte på Quest enligt Garmins webbplats. På Quest2 fungerar det däremot.

Jag är fundersam på hur kartorna är tänkta att uppdateras i Quest2. För inte förväntas man väl köra med samma kartor under hela GPS:ens livslängd...

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Jag har använt min Quest sedan April runtom i Europa.
Den fungerar bra, inga konstigheter alls.
Mottagningen är helt OK även om jag lägger den brevid mig i framsätet.
I stadsmiljöer med höga hus o trânga gator blir den säkrare med en extern antenn.
Den saknar POI-funktionen men kan givetvis visa var fartkamerorna stâr som waypoints.
Skärmen kunde ju gärna fâ vara större men jag valde bort datafälten i högerkanten och dâ duger den bra.

Minnet rymmer Sverige frân Gävle o söderut, Danmark, halva Tyskland, lite annat runt ikring och nästan tvâ delar av friluftskartan.

Higgis; sa:
Någon som har den här inne lite + och - ? Är den lätt att använda?
Hej,

Japp, jag har använt Quest i drygt ett år.

Mitt behov är i första hand att ha en vettig navigator på styret på mcn, o där tycker jag den är perfekt, med en tydlig display även i solljus.
Kanske knapparna är i minsta laget, men vad kan man begära när den är liten i sin helhet.

Som navigator i bilen, där jag använder den en hel del i jobbet, fungerar den också bra, även om displayen är i minsta laget.

243 MB tillgängligt för kartor räcker bra, tycker jag. Endast vid resor ner på kontinenten behöver jag uppdatera den med nya kartor.

Precis som Pelle skriver fungerar inte POIloader, jag har testat utan att få det att fungera.

Hälsningar
Leffe

Lyfter tråden lite. Har nu köpt mig en Garmin Quest. Är nöjd med denna men vet någon ifall man kan få den att vara ifall man kör förfort eller är det poi loader som sköter detta?
Om man lagt in farkameror kan man få Gpsen att zooma in dessa när man närma sig eller på annat sätt göra en uppmärksamad på detta?

Mvh
Henrik D
[Ändrat av Higgis 2006-01-16 kl 20:21]

Higgis; sa:
Lyfter tråden lite. Har nu köpt mig en Garmin Quest. Är nöjd med denna men vet någon ifall man kan få den att vara ifall man kör förfort eller är det poi loader som sköter detta?
Om man lagt in farkameror kan man få Gpsen att zooma in dessa när man närma sig eller på annat sätt göra en uppmärksamad på detta?

Mvh
Henrik D
[Ändrat av Higgis 2006-01-16 kl 20:21]

Nej.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips