förvaring av Exped?

Mitt ligger dubbelvikt med öppen ventil när jag inte använder det. Kan tänka mig att ventilen mr bättre av att inte vara i stängt läge. Vet dock inte om det sitter någon gummipackning i den. Just ja, nu har jag ju fått ett nytt, fanns det någon skruvventil i det?

wallyvirginia

Avstängd
Mitt står upp mot "ryggen" av garderoben, ventilen öppen. Känns bäst så bara. Sovsäcken i en stor nätpåse. Samma tanke.

Mitt ligger dubbelvikt med öppen ventil när jag inte använder det. Kan tänka mig att ventilen mr bättre av att inte vara i stängt läge. Vet dock inte om det sitter någon gummipackning i den. Just ja, nu har jag ju fått ett nytt, fanns det någon skruvventil i det?

nix det är ingen skruvventil i min iallafall bara plugg som man trycker in i hålen

Jag förvarar den längs kanterna på flyttkartongen som sovsäcken ligger i när den 'vilar' i förrådet. Försöker undvika veck i möjligaste mån.

Aktuellt

Vinn "Sarek: en biografi" av Claes Grundsten!

Författaren, fotografen och Utsidan-bloggaren Claes Grundsten har skrivit en bok om sin långa relation till Sarek. Här har du chansen att vinna den!

Starta din egen blogg på Utsidan!

Vill du nå ut med dina äventyr till över hundra tusen friluftsintresserade? Börja blogga på Utsidan! Här hittar du en guide över hur du kommer igång.

Äventyraren Tim Marklowski – stora bedrifter och liten miljöpåverkan

Tim Marklowski vill utmana bilden av de stora outdoor-äventyren. Under 2025 gjorde han flera extrema turer – med minimala CO2-utsläpp.
Jag förvara mitt ihoprullat. vad skulle det vara för nåt problem med det? jag har ett utan stoppning i, kanske är det såna med stoppning som du främst tänker på?

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips