Exped Versa 5R eller Exped Dura 5R

Hej!

Jag funderar på att köpa en Exped Versa 5R M wide alternativt Exped Dura 5R M wide.
Får lätt ont i kroppen. Sover mest på sidan. 80 kg +. 175 cm.

* Funderar på om Exped Dura är av bättre kvalitet.
* Frågan är om Dura är för tunn, 7 cm. Exped versa är 9 cm.
Ekonomin tillåter inte dyrare.

Eventuellt vill jag vandra med dem om jag blir piggare. I nuläget kortare sträckor.

Hej
Har Exped Synmat 7 som är föregångaren till Dura och har aldrig upplevt att det slår igenom när jag sover. Jag sover inte helt på sidan itsn på rygg eller halvt på mage, är 180cm och väger 72 kg.

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Även vi använder Synmat 7 som fungerar fint, Jag använder 7LW , 193cm och 87kg, de andra i familjen som inte är fullt lika långa 7MW eller 7M. Jag sover normalt på sidan med uppdragna knän så den extra bredden är ett måste.

Tack så mycket! Nu har jag beställt en Exped Dura. Velat länge angående hur jag ska göra. Förhoppningsvis kommer jag ut snart.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips