Exped liggunderlag delamineras

Thermarest verkar lite pålitligare och har en bra policy för returer. Finns flera här på Utsidan som berättat att de fått sina trasiga Thermarest utbytta utan kostnad.

Vill man ha pålitliga madrasser så tror jag det bästa alternativet är en äldre typ där man sätter ett kraftigt skal med ventil runt en skumgummikärna. Har en Exped från 2006 som fortfarande fungerar perfekt och mitt första Thermarest gjorde god tjänst i 13 år innan jag skaffade ett exped ;).

//J

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Två och ett halvt år gammalt EXPED DURA 8R. Hade släppt kanalerna på flera ställen vid uppblåsning kvällen innan långtur nummer två.

För den som undrar: en sover inte bra på ett liggunderlag trasigt på detta vis; rygg och huvud på toppen av en ballong, hälarna ligger an mot botten (dvs cellplastunderlaget inunder). Flera plötsliga uppvaknanden under natten när kroppen var på väg att tippa.
Det blev bara en utenatt innan ersättaren kunde hämtas ut på utlämningsställe en knapp vecka senare.
IMG_20250310_195118_191.jpg

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips