Följa spår tillbaka. Hur gör man ? Garmin 60

Har införskaffat en Garmin 60 och förstår hur man lägger upp waypoints och hur man hittar tillbaka via kompasspilen. Men har ej lyckats med att hitta tillbaka via det spår jag gått.
Kan det beskrivas på ett enkelt sätt hur man gör för att följa "mitt" spår ?
 
Spara spåret först!

I menyn där man hanterar spår är tricket att först spara spåret, därefter kan du välja att följa det du sparat.
 
Re: Spara spåret först!

PR; sa:
I menyn där man hanterar spår är tricket att först spara spåret, därefter kan du välja att följa det du sparat.
Det provade jag med, men blev tvungen att peka ut punkterna jag vill återvända till, det var inte riktigt vad jag hade tänkt. Kul att höra att vi är fler som inte hittar tillbaka ;-)
 
Re: Re: Spara spåret först!

Kenneth68; sa:
Det provade jag med, men blev tvungen att peka ut punkterna jag vill återvända till, det var inte riktigt vad jag hade tänkt. Kul att höra att vi är fler som inte hittar tillbaka ;-)
Visserligen har jag ingen 60:a men det borde se ungefär likadant ut som i min 276C.

När jag går till listan där man ser de sparade spåren markerar jag det aktuella spåret och trycker på menyknappen. Därefter väljer jag "Returrutt" och får då välja om jag vill följa spåret i ursprunglig eller omvänd riktning. När jag då väljer att vända på spåret så är navigeringen tillbaka längs mitt spår igång. Någon som har en 60:a kanske kan hjälpa till med mer exakta menyval. Lycka till!
 
På en 60CS måste du peka ut en punkt, längs spåret, som du vill återvända till. De äldre modellerna hade inte den möjligheten, utan där fick man vägvisning till spårets början (eller slut), vare sig man ville det eller ej.

Anders
 
apersson850; sa:
På en 60CS måste du peka ut en punkt, längs spåret, som du vill återvända till. De äldre modellerna hade inte den möjligheten, utan där fick man vägvisning till spårets början (eller slut), vare sig man ville det eller ej.
Okej, på 276C blir funktionen olika beroende på hur man väljer returrutten. Om man gör som jag beskrev i inlägget ovan så får man den "gamla" funktionen, som var det som efterfrågades av Kenneth. Om man istället trycker "Enter" vid spårlistan så att man går in och tittar på informationen om ett spår så finns där en knapp att välja som heter "Returrutt". När man väljer den måste man sedan välja både startpunkt och slutpunkt för att kunna följa spåret, vilket verkar överkrångligt.

Även om den "nya" returruttfunktionen tydligen inte fungerar exakt likadant på 276 och 60 så kanske den "gamla" funktionen finns kvar också i 60:an om man väljer den på det "gamla" sättet med menyknappen. Jag förstår att detta låter förvirrat men kanske någon som har en 60:a fattar vad jag är ute efter och kan testa?
 
Att de ändrat på detta beror naturligtvis på att med det "gamla" sättet var urvalet av vad som skulle sparas i spåret synnerligen grovhugget, vilket gjorde att det kanske inte alls gick att spara ett spår, som hade en ände vid den plats som man ville komma till.

Det går naturligtvis att navigera förbi den önskade destinationen i spåret, men då stämmer ju inga sträckor eller tider för ETA osv.

Anders
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
maskon App för att följa spår Navigering 3
aik_putte Följa GPS spår direkt i datorn Navigering 8
Anders paddlar Rutter-Följa väg Navigering 26
SamiHuutoniemi App med bra export av karta med GPS-spår Navigering 1
Lars H Hur få GPS-spår från InReach till dator? Navigering 4
BTLulle Stänga av spår eTrex® Touch 35 Navigering 5
majjen Visa spår? Navigering 3
thureb Går det att sända spår med Blue Tooth från Garmin Oregon 700 Navigering 0
Fjällkjell Konvertera ett spår Navigering 3
majjen Redigera spår? Navigering 9
EvaR Gå sparade spår? Navigering 10
sih Spår från telefon->dropbox->kartprogram (arcgis explorer) Navigering 4
niklaz Någon som har GPS-spår för Kungsleden? (till STF) Navigering 18
Tapio_ut Två frågor angående Google Drive/Mina spår: visning online, och roaming med samma. Navigering 5
Pathag konvertera spår till karta Navigering 4
thureb Spår från smartphone till skridskonätet Navigering 0
salgo60 GPS spår Iphone 4 vs 4S Navigering 3
niking Spår som ritöverlägg i Kartex Navigering 6
pal2 Nätkarta med möjlighet att se spår? Navigering 4
ADV-Hampe Farbara spår Kola att dela med sig av? Navigering 5
elakasmen Överföra och spara flera spår till gps från mapsource? Navigering 3
Kaj Yak Spår kortas när de förs över till GPS Navigering 1
mm123 Mer detaljer vid imp av spår från garmin till mapsource? Navigering 12
zetec Dela med sig av spår Navigering 11
Jonas.O Geotagga bilder utifrån GPX spår? Navigering 7
Joakim.e Ladda in waypoints och spår i Google Maps/Earth Navigering 8
Ehrsa ändra färg på "rutt-spår"? Navigering 6
xyz123 Sparade spår - GSP60CSx Navigering 5
erikis Överföra spår till MapSource Navigering 3
Gitsan ställa in meter som avstång på spår Navigering 2
Glidern Ta bort spår på Colorado Navigering 7
BadCash Skapa gräns/synligt spår? Navigering 11
ChrisL Beräkna hastigheter spår Legend Navigering 6
Mija F Garmin Colorado 300 och spara spår Navigering 3
Ehrsa Mystiskt GPS-spår 18 april 2005.. Navigering 11
thureb Tillbaka längs ett slingrande spår i eTrex Vista HCx Navigering 5
trebh Mapsource+spår Navigering 12
karl-petter Program för att samla in GPS spår på mobiler Navigering 0
perdans USB eller seriell port för överföring av rutter/spår ? Navigering 10
freuds Spår i Garmin? Navigering 4
chuck Fel på spår i garmin 60csx? Navigering 4
Kincop Överföra Spår från Garmin 60CSx? Navigering 4
wirdemark Uppdateringsfrekvens för spår Navigering 5
åsberg Överföra spår från Fugawi till Mapsource? Navigering 1
LOOP32 Skillnad på Rutt o Spår Navigering 5
olhe Går ej att hämta spår från GPSMAP60C Navigering 2
svingen Garmin 60 CS och sparade spår... Navigering 3
Mindcrime Spår i GPSmap60C Navigering 8
Lorre2 Långt spår Navigering 4
bwho Antal punkter i spår och rutter Navigering 24

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...