Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan. Om du inte vill slå av annons­blockering kan du istället stödja oss genom att teckna ett Plusmedlemskap - då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!

Flera kartor???

Går det att lägga in flera kartor som man kan växla mellan på kortet till en eTrex Legend HCx?

Jag har i bil GPSn både CN och FriPro och kan enkelt välja om FriPro ska visas eller inte. Nu tänkte jag göra samma sak på skogs GPSn men med FriPro och ett sjökort.

Men jag får det inte att fungera. skillnaden är ju på att nüvin ligger en karta i internminnet och den andra på kortet, men här måste båda ligga på kortet.

Ibasto

Lästips

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Jag

ställde samma fråga i en tidigare tråd och fick bra svar. Förstår du inte min instruktion nedan så kan du söka upp den gamla tråden.

När du har kartbilden uppe trycker du på menyknappen dvs den nedersta på vänster sida.

Du får upp ett fönster med många val. Välj Setup Map med joysticken och i nästa fönster ser du en list överst där du väljer ikonen I = Information

Tryck återigen på menyknappen nu kan du välja att visa alla kartor eller att dölja alla respektive visa de som finns nedladdade på minneskortet. Om flera är valda att visas så har CityNavigator prioritet.

Alltså måste CityNavigator döljas för att FriPro skall visas.

Tillbaks till kartfönstret med bläddraknappen.

Thure

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips