Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Svenska och norska fjäll på samma onlinekarta?
- Trådstartare Elvah
- Start datum
Jag har Sweden Topo Maps i mobilen och på surfplattan, den innehåller Finland, Sverige, Norge och Danmark.
Lästips
ANNONS
Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro
Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...
Jag har också den sen länge, men de är inte riktigt likadana kartorna väl? Tycker svenska är mer detaljerad än den norska.Jag har Sweden Topo Maps i mobilen och på surfplattan, den innehåller Finland, Sverige, Norge och Danmark.
Ja, det ser ut som att likna Norge serien 1:50000 kartor, de ser ut lite annorlunda än svenska fjällkartan.
norgeskart.net
Den fungerar bra även idag på min dator. Jag kör inte Windows utan sedan 5-6 år tillbaka
bara med Linux Mint 22 Cinnamon. Behövs inget virusprogram. Har inte prövat på mobil elle platta.
Enkelt linuxsystem använder säkert många utan att veta om det t.ex i mobilen o TV:n m fl. (Adroid )
Den fungerar bra även idag på min dator. Jag kör inte Windows utan sedan 5-6 år tillbaka
bara med Linux Mint 22 Cinnamon. Behövs inget virusprogram. Har inte prövat på mobil elle platta.
Enkelt linuxsystem använder säkert många utan att veta om det t.ex i mobilen o TV:n m fl. (Adroid )
Det är bara norgekarta i den, frågan gällde Norge och Sverige i samma system.norgeskart.net
Jag har också den sen länge, men de är inte riktigt likadana kartorna väl? Tycker svenska är mer detaljerad än den norska.
Sedan är Topo maps för mobilen. Frågan gällde kartor på datorn. Vill kunna drömma mig bort storslaget på min nya högupplösta 32-tumsskärm.
På ut.no/kart kan man välja kartläget Sverige och får då med båda länderna. Tyvärr inte med samma karttyp samtidigt men är ganska ok ändå.
Precis, de är olika. Lite väl mycket olika för att det ska vara bra. Antar att de hämtar från respektive lands "Lantmäteriet" och att de är olika i grunden, lite för olika, men alltid något.
oldtimer sa:
På ut.no/kart kan man välja kartläget Sverige och får då med båda länderna. Tyvärr inte med samma karttyp samtidigt men är ganska ok ändå.
Men nej, inte ändå. Om man slår på svenska kartan försvinner ju den norska!
norgeskart.no är bara norgeskartan, norgeskart,net är bägge som du frågade efter. Lycka till med bättre svar !Det är bara norgekarta i den, frågan gällde Norge och Sverige i samma system.
Sedan är Topo maps för mobilen. Frågan gällde kartor på datorn. Vill kunna drömma mig bort storslaget på min nya högupplösta 32-tumsskärm.
Precis, de är olika. Lite väl mycket olika för att det ska vara bra. Antar att de hämtar från respektive lands "Lantmäteriet" och att de är olika i grunden, lite för olika, men alltid något.
Om du har appen kan du ju casta den till TV:n eller kanske datorskärmen också. Bara att spegla skärmen från Home-appenSedan är Topo maps för mobilen. Frågan gällde kartor på datorn. Vill kunna drömma mig bort storslaget på min nya högupplösta 32-tumsskärm.![]()
??? Inte för mig???Men nej, inte ändå. Om man slår på svenska kartan försvinner ju den norska!
??? Inte för mig???
Bara varianten "Oversikt" ger båda länderna, men som karta är den riktigt dålig.
Tack för norgeskart.net den kännde jag inte till, bara norgeskart.no som många andra. Den funkar på samma sätt som Arons humboldt.antarkt.is
En tipps om man tippser om sidor med ganska lika namn: Lägg till länkar, då blir det klart vilken man skriver om...
En tipps om man tippser om sidor med ganska lika namn: Lägg till länkar, då blir det klart vilken man skriver om...
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg