Jag har hittills lagt kartor från Frikart.no på var sitt minneskort. Korten är stora nog (4 GB) att rymma flera kartor. Men....alla kartfiler heter likadant, så vad händer om jag försöker lägga flera kartor på samma kort? Hamnar alla kartor i GPS:s kartlista (som jag sedan kan välja från) eller får jag välja mellan att byta ut den befintliga kartfilen mot den nya eller avstå?
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Flera kartor på samma minneskort?
- Trådstartare torpet
- Start datum
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
Filsystem på minneskortet för GPS kartorna
Har Friluftskartan Garmin på CD men med ny GPS med minneskort vill jag lägga in kartorna på minneskortet istället, samt lägga till nya kartor från olika källor.
Hur ser filsystemet ut på minneskortet?
Vilka mappar behövs?
Om jag lägger till nya icke Garmin kartor vad skall dessa mappar kallas?
Tack
Har Friluftskartan Garmin på CD men med ny GPS med minneskort vill jag lägga in kartorna på minneskortet istället, samt lägga till nya kartor från olika källor.
Vilka mappar behövs?
Tack
Jag har samma frågor! Hur gick det för dig med flera kartor i minneskortet?Har Friluftskartan Garmin på CD men med ny GPS med minneskort vill jag lägga in kartorna på minneskortet istället, samt lägga till nya kartor från olika källor.
Vilka mappar behövs?
Tack
Komplicerade
frågor.
Vad är det för GPS-modell?
Friluftskartan på CD/DVD kan normalt bara användas på en GPS medan ett minneskort som köpts från Garmin med installerade kartor kan användas på flera GPSer det är bara att flytta över minneskortet.
Det lär existera kartor som inte köpts på officiella kanaler. Hur det fungerar med sådana brukar vi inte diskutera i det här forumet.
Nya modeller av Garmins GPSer tillåter att man laddar ned kartor till internminne respektive minneskort vid olika tillfällen medan tidigare modeller krävde att man gjorde hela nerladdningen vid ett tillfälle. Däremot kan man i bägge fallen ladda ned kartor från flera kartfamiljer t ex vägkartor, topografiska kartor, sjökort, fria kartor och Garmins kommersiella.
Thure
frågor.
Friluftskartan på CD/DVD kan normalt bara användas på en GPS medan ett minneskort som köpts från Garmin med installerade kartor kan användas på flera GPSer det är bara att flytta över minneskortet.
Det lär existera kartor som inte köpts på officiella kanaler. Hur det fungerar med sådana brukar vi inte diskutera i det här forumet.
Nya modeller av Garmins GPSer tillåter att man laddar ned kartor till internminne respektive minneskort vid olika tillfällen medan tidigare modeller krävde att man gjorde hela nerladdningen vid ett tillfälle. Däremot kan man i bägge fallen ladda ned kartor från flera kartfamiljer t ex vägkartor, topografiska kartor, sjökort, fria kartor och Garmins kommersiella.
Thure
Min "Friluftskartan Pro" får man installera på två enheter. Vet inte hur det är med den allra första "Friluftskartan"Friluftskartan på CD/DVD kan normalt bara användas på en GPS
Garmin har tidigare tillåtit att man om man lämnar in en GPS som har en karta på sig så får man tillbaka licensen.
Jag köpte en Garmin eTrex 30, Friluftskartan v2 följde med en CD-skiva och ett minneskort.frågor.
Thure
Det verkar inte gå att installera CD-skivan i min nya gps eftersom den redan är installerad i min gamla gps som jag har tappat bort :-( Men är det bara att lägga till microSD-kortet och sedan finns kartan? Jag har testat men det verkar inte heller gå bra, men det kan bero på mina försök att installera kartan via cd-n.
Jag köpte en Garmin eTrex 30, Friluftskartan v2 följde med en CD-skiva och ett minneskort.
Det verkar inte gå att installera CD-skivan i min nya gps eftersom den redan är installerad i min gamla gps som jag har tappat bort :-( Men är det bara att lägga till microSD-kortet och sedan finns kartan? Jag har testat men det verkar inte heller gå bra, men det kan bero på mina försök att installera kartan via cd-n.
Du får nog sätta det medföljande minneskortet direkt i mottagaren.
/Niklas
Liknande trådar
- Svar
- 30
- Visningar
- 4 M
- Svar
- 8
- Visningar
- 992 K
- Svar
- 0