Flera kartor på samma minneskort?

Jag har hittills lagt kartor från Frikart.no på var sitt minneskort. Korten är stora nog (4 GB) att rymma flera kartor. Men....alla kartfiler heter likadant, så vad händer om jag försöker lägga flera kartor på samma kort? Hamnar alla kartor i GPS:s kartlista (som jag sedan kan välja från) eller får jag välja mellan att byta ut den befintliga kartfilen mot den nya eller avstå?
 
På de flesta gaser kan du döpa om filerna till vad du vill så länge filändelsen är kvar.

Äldre gpser måste kartan heta så som den gör i nedladdningen.

Därmed kan du ha flera kartor på samma minneskort
 
Du bör

lätt kunna ladda ner flera kartor OSM-kartor till samma minneskort Torbjörn till din Dakota.

Funkar i varje fall bra för mig till min Etrex 30.

Thure
 
Jag lade ett NO, FI och SE respektive, till kartfilernas namn och lade dom på samma kort. Funkar utmärkt.
 
Filsystem på minneskortet för GPS kartorna

Har Friluftskartan Garmin på CD men med ny GPS med minneskort vill jag lägga in kartorna på minneskortet istället, samt lägga till nya kartor från olika källor.

Hur ser filsystemet ut på minneskortet?
Vilka mappar behövs?
Om jag lägger till nya icke Garmin kartor vad skall dessa mappar kallas?

Tack
 
Har Friluftskartan Garmin på CD men med ny GPS med minneskort vill jag lägga in kartorna på minneskortet istället, samt lägga till nya kartor från olika källor.

Hur ser filsystemet ut på minneskortet?
Vilka mappar behövs?
Om jag lägger till nya icke Garmin kartor vad skall dessa mappar kallas?

Tack
Jag har samma frågor! Hur gick det för dig med flera kartor i minneskortet?
 
Komplicerade

frågor.

Vad är det för GPS-modell?

Friluftskartan på CD/DVD kan normalt bara användas på en GPS medan ett minneskort som köpts från Garmin med installerade kartor kan användas på flera GPSer det är bara att flytta över minneskortet.

Det lär existera kartor som inte köpts på officiella kanaler. Hur det fungerar med sådana brukar vi inte diskutera i det här forumet.

Nya modeller av Garmins GPSer tillåter att man laddar ned kartor till internminne respektive minneskort vid olika tillfällen medan tidigare modeller krävde att man gjorde hela nerladdningen vid ett tillfälle. Däremot kan man i bägge fallen ladda ned kartor från flera kartfamiljer t ex vägkartor, topografiska kartor, sjökort, fria kartor och Garmins kommersiella.

Thure
 
Friluftskartan på CD/DVD kan normalt bara användas på en GPS
Min "Friluftskartan Pro" får man installera på två enheter. Vet inte hur det är med den allra första "Friluftskartan"
Garmin har tidigare tillåtit att man om man lämnar in en GPS som har en karta på sig så får man tillbaka licensen.
 
FriPro levereras fortfarande med både DVD och minneskort, vilket medger två GPS-motagare åt gången per inköpt karta.
/Niklas
 
frågor.

Vad är det för GPS-modell?

Friluftskartan på CD/DVD kan normalt bara användas på en GPS medan ett minneskort som köpts från Garmin med installerade kartor kan användas på flera GPSer det är bara att flytta över minneskortet.

Det lär existera kartor som inte köpts på officiella kanaler. Hur det fungerar med sådana brukar vi inte diskutera i det här forumet.

Nya modeller av Garmins GPSer tillåter att man laddar ned kartor till internminne respektive minneskort vid olika tillfällen medan tidigare modeller krävde att man gjorde hela nerladdningen vid ett tillfälle. Däremot kan man i bägge fallen ladda ned kartor från flera kartfamiljer t ex vägkartor, topografiska kartor, sjökort, fria kartor och Garmins kommersiella.

Thure
Jag köpte en Garmin eTrex 30, Friluftskartan v2 följde med en CD-skiva och ett minneskort.
Det verkar inte gå att installera CD-skivan i min nya gps eftersom den redan är installerad i min gamla gps som jag har tappat bort :-( Men är det bara att lägga till microSD-kortet och sedan finns kartan? Jag har testat men det verkar inte heller gå bra, men det kan bero på mina försök att installera kartan via cd-n.
 
Jag köpte en Garmin eTrex 30, Friluftskartan v2 följde med en CD-skiva och ett minneskort.
Det verkar inte gå att installera CD-skivan i min nya gps eftersom den redan är installerad i min gamla gps som jag har tappat bort :-( Men är det bara att lägga till microSD-kortet och sedan finns kartan? Jag har testat men det verkar inte heller gå bra, men det kan bero på mina försök att installera kartan via cd-n.

Du får nog sätta det medföljande minneskortet direkt i mottagaren.
/Niklas
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Matte83 Flera Garmin kartor i samma enhet? :S Navigering 7
manlan OpenStreetMap - flera kartor samtidigt? Navigering 5
Ibasto Flera kartor??? Navigering 3
Antoze Flera kartor i Garmin 60CSX. Hur Då ??? Navigering 7
GasGrill Flera kartor i Garmin 60csx Navigering 4
UsedToBeNice Flera kartor i GPS:en Navigering 2
Caminista Mobilapp som kan logga och länka ihop flera rutter? Navigering 8
Mullemek Bra GPS-Logger för flera dagar Navigering 8
elakasmen Överföra och spara flera spår till gps från mapsource? Navigering 3
fabola skaffa en universal GPS eller flera olika GSPer som kompletterar varandra? Navigering 8
mikke73 Flera kadensgivare till samma Garmin Edge ? Navigering 0
salis visa flera områden (friluftskartan) samtidigt? Navigering 11
DTM Flera program samtidigt i PPC vill inte funka Navigering 7
Materialaren Digitala kartor för Mallorca (GR221 etc)? Navigering 12
Still Alive Skriva ut kartor med laserskrivare Navigering 16
hsp Garmin 64 externa kartor Navigering 1
JohnWedin Lantmäteriets kartor till Gaia GPS Navigering 3
Sewen Kartapp alperna Navigering 11
xyz123 Vart skall köpta kartor? Navigering 13
tango Ersättare för Orux för Örnsätrarens kartor på androidmobil med SDkort? Navigering 34
Materialaren Offline-kartor för fjällbruk till Apple Watch? Navigering 3
Theoakstone Kartor till Garmin Legend hcx Navigering 0
greenjuice Slutet för Viewranger Navigering 34
errbe "Kung" på Nolängs kartor? Navigering 16
veni Calazo kartor i mobilen, hur funkar det? Navigering 20
tholedo Garmin etrex legend hcx - Överföra kartor? Navigering 3
museo12 Bättre kartor till Garmin Fenix 5 plus? Navigering 6
pnothagen Använda Örnsätrarns kartor på PC med hjälp av QGIS Navigering 7
Richard69 Kartor till Galileoapp för android? Navigering 5
bosseiskogen Program till lantmäteriets kartor Navigering 6
Oliver_swe GPS Med möjlighet att ladda med GPX-kartor Navigering 7
aronwidforss Lantmäteriet slutar trycka kartor Navigering 24
thureb Flytta gamla kartor till ny hårddisk i Mapsource Navigering 3
ulf S Kartor och färdspår Navigering 0
prospicientia Kartor över nordkalottleden? Navigering 3
graylingman Garmin GPSMap 64st, kartor, BaseCamp/Mapsource mm Navigering 30
rois Skillnad mellan olika Tyvek kartor/sjökort Navigering 2
carl-fredrik Viewranger+Lantmäteriets kartor? Navigering 3
grodanbolle Installera kartor i android 4,3 Navigering 5
HPP Garmin Etrex / Kartor Navigering 9
snuffle Fästa kartor på väggen óch knappnålar Navigering 6
eyck Lite intressanta kartor över Sarek med omnejd Navigering 5
kanotisten Lantmäteriet släpper kartor fria! Navigering 2
freij.j Gratis kartor till garmin Navigering 10
Jonas P GPS för bil som kan importera kartor? Navigering 0
awerner Egna kartor till Garmin Navigering 13
grodanbolle Kartor till android? Navigering 2
Headheretic Köpa 10 st Dakota 20, men kartor då? Navigering 7
eyck Finska kartor Navigering 8
torpet Om kartor och SD-kort Navigering 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.