• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Fler äventyrsvänner i Västra Götaland!

Datum: Kvällen 30 Juni. Vi kan anpassa turen lite så vi hinner. Bra tältplats är nere vid Vänern. Man kör så långt ner man kan längs Hallebergs västra brant. Bussen går där så ser man kurer är man på rätt väg. Kör ner på grusvägen vid vändplan och parkera vid stranden Nordkroken. Tältplatser finns om man följer Vänern västerut ca en km. Man går förbi ett stugområde samt en liten hamn. Snart är där ett långt rev som är fint att tälta på. Badar gör man vid stranden. Längre väster är älvsuget och det är som det låter. Kan du med GPS försöka hitta koordinater till en geocash med namnet Onda Hålor? Vi kan ses vid vändplan. Vi ska sannolikt till Göteborg på eftermiddagen. Vi har kanske en till några platser i bilen. Oömma kläder är bra då Diabasen har hög friktion och det kan bli skorstensklättring.
 
Ja, jag har koordinaterna till geocachen.

Vet du om det är förbjudet att köra på vägen som går strax söder om Onda Hålor, typ 200 meter? Jag har dålig koll på området i sig.

Jag följer gärna med i en bil tillbaka till Göteborg om det går.

... Nu har jag bokat tågbiljett också och kommer geocacha från onsdag kväll från Gaddesanna mot Vargön torsdag eftermiddag. Så får vi bestämma ett klockslag också när vi träffas vid vändplatsen.
 
Senast ändrad:
Bra! Nej, den vägen är bommad om du menar den på berget. Finns även en privat väg nere men den går inte så långt. Observera båten som ligger uppslängd strax bortanför piren vid Gaddesanna. Stanna inte vid Hallesnipen om natten. Det händer konstiga och övernaturliga saker där. Gillar du sånt så får du gärna vara där. Det är en fin tur med närhet till Vänerhavet. Speciellt på vintern och isen. Det fanns förr en geocash som hette stegen till himlen. Där hade jag tänkt att vi går upp.
 
Har ordnat med bil och kan ta med ett gäng från Västerlanda eller i krokarna. Tur och retur. Max fyra pers. Ta med små ryggsäckar.
 
Hej!

Kan man räkna med 4 timmar på plats?, räcker det?
Om det passar att vi åker bil från göteborg runt tretiden så är jag intresserad av att hänga med. Annars tycker jag att det blir lite sent hem.
Tror det skulle ta 1,5 timme från göteborg. Jag har bil iallafall.

/Patrik
 
Har snackat med Patrik och håller med honom. Inge kul att stressa. Nån mer från Göteborgstrakten som ville hänga med?
 
Länge sedan jag skrev i träden men har fortfarande tänkt hänga med:).
Ser fram emot att träffa er andra!
 
Fick besked när barnen kom hem idag att ett par barn kräkts efter lunchen, låter tyvärr som misstänkt magsjuka. Det är därför osäkert om jag kommer dyka upp som planerat :(
 
Osäker på om jag kan åka så tidigt som kl 15 från jobbet. Skulle det funka om vi åkte kl 1630 istället? Jag har en kompis till som är intresserad av att hänga med men lite svårt att veta om det är okej att avvika från jobbet så tidigt.

Men vi tycker att det skulle vara himla kul o vill gärna åka.
 
Vilken tid ses ni oh var? <Gärna mer specifikt med väg. Kommer troligtvis men har fått en sak som dykt upp så är inte helt 100. Ska försöka komma iallafall.
 
Synd att det inte gick ihop sig. Men det lät som ett kul ställe, jag åker gärna dit vid annat tillfälle.
Hittills har jag inte planerat V29,5-V31 av min semester. Får se om jag kommer iväg på vandring, klättring eller något, annars passar sådana här grejer in.
/Patrik
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.