• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Fler äventyrsvänner i Västra Götaland!

Jag kan inte fredag men kan på torsdag! Hänger gärna med! Jag jobbar till klockan 17, vilken tid passar er?
Jag har gått klättringskurs men bara en enkel så kan nog inte klättra ute själv än, planerar på fler kurser längre fram. Jag hänger gärna med och träffar er och promenerar iallafall.
 
Har någon mer æn vi bil? Vore kul att skriva en artikel då Onda hålor ær en mystisk plats som ær vældigt dåligt dokumenterad på nætet.
 
Jag är lite flexibel angående tiden, men jobbar gärna till kl 16 o allra helst kl 17. Tar kanske 30 min att ta dig in till centralen sen. Nu går det väl bara buss så det kanske kan ta lite tid, nån som har bil o ska ta sig från Göteborg?

Jag kan ta med sele o repbroms. Bör man ha kängor på sig eller funkar det med gympadojor?
 
Kængor tror jag mest på. Det finns vatten i området och riktigt hur bløtt det ær nu vet jag inte. Hannulan: Skriv nær du dyker upp så hæmtar vi upp dig i Trollhættan C.
 
Bra! Häng på. Har forskat lite och konstaterat att många tar sig ner utan rep. De kvalificerade speleologer jag varit i kontakt med sa nja till frågan om rep behövs. Jag tar med mina två rep för att förenkla rekognoseringsarbetet och öka säkerheten. Det kan finnas hål där vi behöver rep men det ser vi. Hålorna är ändå bara en plats längs en fin promenad ca. 90 meter över Vänerns yta. Rep gör också att vi kanske kan gena och ta en annan rutt upp.
 
Jag har GPS som efterfrågades och egen klättersele och skulle vara kul att hänga med. Även jag bor i Göteborg men funderar på att ta mig upp dagen innan och övernatta. Vi skulle kunna bestämma en plats där ni kommer parkera så möts vi upp där.

Är grottorna så trånga att man behöver väldigt oömma kläder typ arbetsoverall med sig?

Är det datumet 30/6 som gäller nu? 1 juni nämndes tidigare men var stavfel antar jag.
 
Är det nån av de som vill hänga med som har bil (o inte tänker åka upp dagen innan)?

Jag kan bara kvällstid men det är väl det vi pratar om.
 
Låter som en kul och spännande plats - Onda hålor!
Jag är gärna med. Även på andra äventyr.
Men hur mycket tid går det? En ordentlig promenad med fika och sedan ner och upp med en massa folk i grottor. Låter som mer än en kväll om man åker från göteborg som jag. Vad tror ni?, hur mycket tid går det när man väl är på plats?

/Patrik
 
Låter som en kul och spännande plats - Onda hålor!
Jag är gärna med. Även på andra äventyr.
Men hur mycket tid går det? En ordentlig promenad med fika och sedan ner och upp med en massa folk i grottor. Låter som mer än en kväll om man åker från göteborg som jag. Vad tror ni?, hur mycket tid går det när man väl är på plats?

/Patrik

Hur lång tid tror du att det tar att ta sig till Trollhättan Patrik? Sluta lite tidigare än vanligt o sen åka direkt. Krypa ner i hålorna först o fika efter det, sen hemkomst naturligtvis. Det borde väl hinnas o inte kännas stressigt.
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.