Fällkniven-Cold steel

Fraktavgiften är baserad på transportmetoden. Går inte att besvara m a o.

Om kniven hamnar hos tullen så blir prispåslaget sammanlagt ca 34% på knivar överstigande ett värde av 500:- svenska kronor. I den summan ingår tull, expeditionsavgifter, frakt (ca pris) samt moms.

En kniv som kostar 1000:- kronor i staterna kostar därmed ungefär 1340:- kronor för dig som kund i Sverige.

~Paul~

Okej. Det blir ett senare projekt när jag har bättre ekonomi :)

Spyderco Tenacious

Drar iväg till stan imorn och kollar in kniven, blir kanske ett köp då jag verkligen gillar det jag hört och läst om den.

Fraktavgiften är baserad på transportmetoden. Går inte att besvara m a o.

Om kniven hamnar hos tullen så blir prispåslaget sammanlagt ca 34% på knivar överstigande ett värde av 500:- svenska kronor. I den summan ingår tull, expeditionsavgifter, frakt (ca pris) samt moms.

En kniv som kostar 1000:- kronor i staterna kostar därmed ungefär 1340:- kronor för dig som kund i Sverige.

~Paul~

För oss som handlare så ser det ut som följer:

Frakt: Beror på vikten men cirka 1000 SEK för 20kg
Importtull: 8,5 %
Moms: 25%

//Per

Aktuellt

Nytt avsnitt: vad kan friluftslivet lära av idrotten?

Nytt avsnitt: vad kan friluftslivet lära av idrotten?
Kan naturområden gynnas genom att talas om likt idrottsanläggningar? Det och mycket mer diskuteras i det senaste avsnittet av Outdoor & Friluftsliv!

Från karta till horisont – behåll fokus med rätt sorts kontaktlinser

Från karta till horisont – behåll fokus med rätt sorts kontaktlinser
Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.

Utsidan blir mediapartner till Outdoor Festival STHLM

En stor tältkåta med många människor samlade runt
Den 23–24 maj 2026 samlas friluftsintresserade på Djurgården i Stockholm. Som Plus‑medlem kan du boka festivalens äventyrspass gratis!

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”
I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.