Fällkniven-Cold steel

bra priser på Lapstone :)

Dom var ju relativt billiga. En fråga, ska jag köpa den med dubbla sidor eller en med bara den med fin? Vilken av dom är bäst långt eller kort bryne?

Dom var ju relativt billiga. En fråga, ska jag köpa den med dubbla sidor eller en med bara den med fin? Vilken av dom är bäst långt eller kort bryne?
Köp med två olika strävheter. Långt är enligt min åsikt bättre än kort. Men det är klart att ett mindre bryne blir bekvämare att stoppa i fickan.

~Paul~

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
DC4-Lapstone

Blir en lång isf. Men..vilken tror ni är bäst, DC4 eller Dianova Lapstone? Dom är ju nästan lika dyra båda två. Men DC4:an har ju en keramisk sida iofs.

Mina knivar

Några bilder på mina knivar :)

Bilagor

• CIMG0526.jpg
    CIMG0526.jpg
    43.7 KB · Visningar: 470
  • CIMG0524.jpg
    CIMG0524.jpg
    49.2 KB · Visningar: 460
Kniv till fiske

Hittade en Marttiini kniv i lådan på rummet. Längre blad än HK kniven, och mycket finare. dePaul nämde att kolstål inte är bra i samband med fisk, bladet är i rostfritt.

Bilagor

• CIMG0527.jpg
    CIMG0527.jpg
    49.2 KB · Visningar: 484
Hittade en Marttiini kniv i lådan på rummet. Längre blad än HK kniven, och mycket finare. dePaul nämde att kolstål inte är bra i samband med fisk, bladet är i rostfritt.
En mycket vanlig Marttiini. Har själv en liknande (utan urgröpning för fingrarna).

När det gäller rostfritt så föredrar jag det inte för att det skulle vara så mycket bättre mekaniskt sätt, utan just för det faktum att det inte rostar lika lätt som kolstål.

~Paul~

En mycket vanlig Marttiini. Har själv en liknande (utan urgröpning för fingrarna).

När det gäller rostfritt så föredrar jag det inte för att det skulle vara så mycket bättre mekaniskt sätt, utan just för det faktum att det inte rostar lika lätt som kolstål.

~Paul~

Köpte den på åland för typ 150 spänn 2008.
Jo förståss :)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips