Everest: På liv och död, Drömmen om toppen

Everest: På liv och död, Drömmen om toppen

På TV ikväll (5/3), kl 21:00 - 22:00

Discovery Mix
Discovery Europe

//Gustav\\

När går repriserna?

Jag kommer missa detta ikväll (klättrar). Sedan missar jag tillfället som går 06:25 på lördag morgon (åker skidor). Går det första avsnittet i mer än en repris?

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Var programmet värt att se? Jag kanske kan övertala någon att spela in den på lördag morgon i sådana fall... och vågar man visa den för flickvännen utan att bli portad från bergen?

Jo det var väl värt att se, men speakerrösten var irriterande. Det finns trots allt en gräns för hur många gånger man måste påminna tittaren om att det är livsfarligt att bestiga everest.

Mkt sevärt, trots irriterande speaker som tjatade om hur farligt det är... Skoj med de lite olika personligheterna på berget också.
[Ändrat av öringen 2007-03-06 kl 08:33]

Jo det var kul att se. Dock en störande sak jag tänkte på var att "Crampons" föresattes till "isbroddar" istället för "stegjärn" vilken vad jag vet är den korrekta termen.

avslutad210712

Gäst
langby; sa:
Jo det var kul att se. Dock en störande sak jag tänkte på var att "Crampons" föresattes till "isbroddar" istället för "stegjärn" vilken vad jag vet är den korrekta termen.

Märkte det också men å andra sidan har jag slutat irritera mig på översättningar för de kan vara rätt roliga ibland.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips