Everest: På liv och död, Drömmen om toppen

Everest: På liv och död, Drömmen om toppen

På TV ikväll (5/3), kl 21:00 - 22:00

Discovery Mix
Discovery Europe

//Gustav\\

När går repriserna?

Jag kommer missa detta ikväll (klättrar). Sedan missar jag tillfället som går 06:25 på lördag morgon (åker skidor). Går det första avsnittet i mer än en repris?

Var programmet värt att se? Jag kanske kan övertala någon att spela in den på lördag morgon i sådana fall... och vågar man visa den för flickvännen utan att bli portad från bergen?

Jo det var väl värt att se, men speakerrösten var irriterande. Det finns trots allt en gräns för hur många gånger man måste påminna tittaren om att det är livsfarligt att bestiga everest.

Aktuellt

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

20 år av diskussioner om torkad mat – och 10 tips!

I år har en av Utsidans populäraste forumtrådar, "Torka mat", varit aktiv i 20 år. Här bjuder vi på tips till dig som vill börja torka egen utemat!

”I nivå med luften vid flerfiliga motorvägar”

Ny forskning visar att klätterskornas skosulor släpper ut riskfyllda kemikalier i luften när de nöts. Nu växer trycket på branschen att agera.
Mkt sevärt, trots irriterande speaker som tjatade om hur farligt det är... Skoj med de lite olika personligheterna på berget också.
[Ändrat av öringen 2007-03-06 kl 08:33]

Jo det var kul att se. Dock en störande sak jag tänkte på var att "Crampons" föresattes till "isbroddar" istället för "stegjärn" vilken vad jag vet är den korrekta termen.

avslutad210712

Gäst
langby; sa:
Jo det var kul att se. Dock en störande sak jag tänkte på var att "Crampons" föresattes till "isbroddar" istället för "stegjärn" vilken vad jag vet är den korrekta termen.

Märkte det också men å andra sidan har jag slutat irritera mig på översättningar för de kan vara rätt roliga ibland.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips