ett litet test...

Deltest 2

Här har jag popnitat ihop tre potatisburkar från den lokala cateringfirman, satt luckor upptill o nedtill.
Märkte att det behövs inte mer lufthål, det räcker med öppningen nedtill.
De blir varmt runt den här så man bör sitta på två meters avstånd...
Slänger in ved från den översta luckan, o tänder vid den nedersta luckan.
Det mesta av röken går upp genom det beg. stupröret som jag koppla på upptill.
Tätade med Biltemas avgasrörstätningsmassa.
Den hä versionen är tänkt att ha inuti en Tipi eller ett topptält, som kan ha kaminer.
Se bilder o fråga om de ä nåt ni undrar...

bilder

Här kommer bilder

Bilagor

• PICT0026.JPG
    PICT0026.JPG
    174.4 KB · Visningar: 1,017
  • PICT0029.jpg
    PICT0029.jpg
    89.3 KB · Visningar: 899
  • PICT0030.JPG
    PICT0030.JPG
    171 KB · Visningar: 891
  • PICT0035.jpg
    PICT0035.jpg
    64.9 KB · Visningar: 1,220
  • PICT0036.JPG
    PICT0036.JPG
    193.4 KB · Visningar: 982
  • PICT0039.jpg
    PICT0039.jpg
    87.1 KB · Visningar: 1,728

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Här kommer mera bilder

Bilagor

• PICT0054.JPG
    PICT0054.JPG
    196.2 KB · Visningar: 957
  • PICT0047.JPG
    PICT0047.JPG
    190.6 KB · Visningar: 971
  • PICT0042.jpg
    PICT0042.jpg
    82 KB · Visningar: 903
  • PICT0053.JPG
    PICT0053.JPG
    165.3 KB · Visningar: 882
Dra på stort med ett 200 liters oljefat om det blir riktigt kallt i vinter...

En blåsbälg vore nog inte fel. Man kan ju göra mycket enkla blåsbälgar av en stadig kasse man öppnar och stänger med hål nertill ungefär.

Tycker kanske du börjar bli lite OT Peter... detta är inget "litet" test längre :)

Keep up the good work!

Precis så här har många företag i Gnosjö med omnejd startat.
Typ: nån hade en idé om en liten burk att elda i e dyl. Sen växte projektet och nu gör de kärnkraftsreaktorer :)

Jag är mest nyfiken på den lilla, som går att flytta utan truck...

/OJ

Det är fascinerande att följa varje steg i utvecklingen genom din fotodokumentation. Helt plötsligt har kaffeköket blivit en kamin. Vad kommer här näst?

Ha ha ha ha , kände på mig att ni skulle tycka som ni gjorde, den här sista månraketen
på månbas alfa blev ett stort fiasko, de e ju inget man bär på precis, baslägermodell är vad det är.
Näe det lilla testet har satt fart på mig åt fel håll, ska sansa mig o återkomma med bärbara varianter i fortsättningen, men kul var det o klippa bocka, borra o popnita.
Förlåt urspårningen......ha ha ha ha
peter som måste försöka focusera....

En naturaspis!

Under scoutlägret "Natura 93" var den här typen av spisar "state of the art". Detta enligt uppgift för att minska vedförbrukningen då lägret skulle ha en viss ekologisk profil.

Dom designades för att passa en lite större stationär grupp och tillverkades då ofta av gamla oljefat och armeringsjärn.

Med 16000 lägerdeltagare torde det stå en eller två naturaspisar ute bland våra scoutårer.

Uffe

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips