ETA power mf eller Omnifuel?

Hej!

Vilket kök ska man välja? Vill ha allsidigheten att kunna använda bensin på vintern och gas på sommaren.

Eta power verkar riktigt grymt men jag fick känslan av att det inte är lika stryktåligt som omnifuel. Synpunkter??

/jeppe

Hej!

Vilket kök ska man välja? Vill ha allsidigheten att kunna använda bensin på vintern och gas på sommaren.

Eta power verkar riktigt grymt men jag fick känslan av att det inte är lika stryktåligt som omnifuel. Synpunkter??

/jeppe

Enligt min mening...

Det som är intressant med eta-köket är ju egentligen kastrullen med värmeväxlare.
Resten dvs brännare och vindskydd är ju inte speciella på något sätt. Snarare tyngre än vad en fristående brännare med aluvindskydd blir...

Så mitt råd är, skaffa Omnifuel och köp en separat Eta-kastrull. Du får samma effekt men lägre vikt och större flexibilitet (möjlighet att använda andra byttor t. ex.).

//J

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips