avslutatmedlemskap1004
Avstängd
Fanken om jag inte har hört nånstans om att man kan ha någon slags anordning som värmer upp luften i tält också... 
tigertamjaren; sa:Fanken om jag inte har hört nånstans om att man kan ha någon slags anordning som värmer upp luften i tält också...![]()
Vandrare; sa:Träffade ett par i vintras som hade enkelvävstält. Det var såå bra och lätt. Fast sovsäckarna blev ju dyngsura om man inte hade goretexöverdrag på dom, á 500g (och $$$) styck. Förtod inte riktigt hur det gick ihop. Ska man ha en värmare med + bränsle så förstår jag ännu mindre vad det ska vara bra för?
Dom sov i kojan, vi tältade utamför i mitt gamla tunneltält med glasfiberstänger. Men enkeltält ser riktigt tufft ut och så kan det vara bra att ha om man skulle behöva tälta på en smal klipphylla, eller gräva ner det och inte vill gräva så mycket.
[Ändrat av Vandrare 2005-11-01 kl 20:37]
tigertamjaren; sa:Fy tjyvingen vad det där sista lät intressant Jörgen! Var hittar man och cuanto cuesta mannen?
Flickvänner är bra att ha på tältturer. De funkar bra som bärare, värmer i tältet samt lagar mat. Tyvärr snackar de hela tiden...
[Ändrat av tigertamjaren 2005-11-02 kl 09:32]
tigertamjaren; sa:Flickvänner är bra att ha på tältturer. De funkar bra som bärare, värmer i tältet samt lagar mat. Tyvärr snackar de hela tiden...![]()
Nordesjö; sa:Är det nån skillnad på VAR i tältet kondensen kommer? Är det mer uppe i taket än på sidorna, till exempel?
NUI; sa:tigertamjaren; sa:Fy tjyvingen vad det där sista lät intressant Jörgen! Var hittar man och cuanto cuesta mannen?
Flickvänner är bra att ha på tältturer. De funkar bra som bärare, värmer i tältet samt lagar mat. Tyvärr snackar de hela tiden...
[Ändrat av tigertamjaren 2005-11-02 kl 09:32]
http://www.bozemanmountainworks.com/quantum-vapr-bivy.php
Finns något myggnät till mot sådant som surrar. Dock ej flickvänner...
Jörgen
jamo; sa:Jag skulle nog säga att kondens mestadels vid fuktig väderlek samlats halvvägs upp på väggarna, inte i taket.
Men det är knappt jag begriper varför du frågar detta..![]()