Djurmöte?

Månadens produkt: Trangia Nest
De nya tallrikarna, skålarna och muggarna packas smidigt och kompakt ihop med Trangias klassiska kök. Ta chansen att vinna och testa serien!
Ja..... Pär vinner lätt ;-)

Förutom en massa ilskna fjäll lämlar var nog det mest dramatiska att vi höll på att krocka med en älg. Då hade vi bara kört 3 äv 750 kilometer upp till Ljungdalen...

Men som sagt, lämlar fanns det otroliga mängder av. Ilskna pipande sådana.....

Bilagor

• DSC00126.jpg
    DSC00126.jpg
    95.6 KB · Visningar: 671
Lunch vid Rittak mellan Aktse och Pårte i somras.

2st småvesslor underhöll oss under hela lunchen =)

Bilagor

• IMG_6416.jpg
    IMG_6416.jpg
    105 KB · Visningar: 664
Fåglar som korpar, fjällabbar ock fjällvråkar har jag sett många. Av alla lämmlar som jag träffat på denna sommar var denna den enda jag hann få på bild.

Bilagor

• IMG_0377a.jpg
    IMG_0377a.jpg
    156.7 KB · Visningar: 648
Jag såg faktiskt något mycket ovanligt i förrgår... EN mygga. Fyra dagars vandring vid Storulvån och jag såg bara en enda mygga. Den satt på lillgrabbens kind när han låg och sov. Har inte varit med om det tidigare... De brukar ju vara så många fler. Och i sällskap av allehandra andra otäcka flygfän som bits...

Annars har jag överraskat en järv som åt på en ren. Då var det ingen fråga om vem som skulle välja en annan väg. Jag backade undan från det morrande väsande djuret som hade köttslamsor och blod kring mun och tassar. Tror faktiskt att den bilden dykt upp i någon förvirrad dröm när jag blivit jagad...

Aktuellt

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.

Snälltåget – på räls till äventyret

Snälltåget – på räls till äventyret
Möt Snälltåget på Outdoor Festival 2026 – som tar dig till friluftsdestinationer i Sverige och Europa. Som festivalbesökare får du 10% rabatt.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!
Ta chansen att vinna startplatser till Göteborgs största trailupplevelse och Merrells nya terränglöpsko Agility Peak 6, perfekt att springa loppet i!

Testa, lär och gör: Aktiviteterna på Outdoor festival

Testa, lär och gör: Aktiviteterna på Outdoor festival
"Äventyrspasset" ger tillgång till aktiviteter, clinics och föredrag över hela festivalområdet. Som Utsidan Plus-medlem får du passet gratis!
Allt ovanstående, förutom fjällräv,,rödräv däremot :) .... är också osäker på fåglarna, men rödstjärt o sädesärla är mina vänner från April till slutet av September,,, :)

Senast ändrad:
Avundsjuk är bara förnamnet...
Fast det är klart... du nämnde inget om mygg och knott...
:)

HåkanF

Haha... Jo, men man får ta det onda med det goda som von Trier sa... :). Visst var det nästan olidligt med mygg bitvis men de är glömda nu medan fjällugglor, harr och lax finns levande i minnet... :)

Hur är det varg högt uppe i norrland är det något att vara rädd för när man ska tälta? Ex. Kebnekaise området eller sarek?

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.