Djurmöte?

Ja..... Pär vinner lätt ;-)

Förutom en massa ilskna fjäll lämlar var nog det mest dramatiska att vi höll på att krocka med en älg. Då hade vi bara kört 3 äv 750 kilometer upp till Ljungdalen...

Men som sagt, lämlar fanns det otroliga mängder av. Ilskna pipande sådana.....
 

Bilagor

  • DSC00126.jpg
    DSC00126.jpg
    95.6 KB · Visningar: 598
Lunch vid Rittak mellan Aktse och Pårte i somras.

2st småvesslor underhöll oss under hela lunchen =)
 

Bilagor

  • IMG_6416.jpg
    IMG_6416.jpg
    105 KB · Visningar: 595
Fåglar som korpar, fjällabbar ock fjällvråkar har jag sett många. Av alla lämmlar som jag träffat på denna sommar var denna den enda jag hann få på bild.
 

Bilagor

  • IMG_0377a.jpg
    IMG_0377a.jpg
    156.7 KB · Visningar: 584
Jag såg faktiskt något mycket ovanligt i förrgår... EN mygga. Fyra dagars vandring vid Storulvån och jag såg bara en enda mygga. Den satt på lillgrabbens kind när han låg och sov. Har inte varit med om det tidigare... De brukar ju vara så många fler. Och i sällskap av allehandra andra otäcka flygfän som bits...

Annars har jag överraskat en järv som åt på en ren. Då var det ingen fråga om vem som skulle välja en annan väg. Jag backade undan från det morrande väsande djuret som hade köttslamsor och blod kring mun och tassar. Tror faktiskt att den bilden dykt upp i någon förvirrad dröm när jag blivit jagad...
 
Allt ovanstående, förutom fjällräv,,rödräv däremot :) .... är också osäker på fåglarna, men rödstjärt o sädesärla är mina vänner från April till slutet av September,,, :)
 
Senast ändrad:
Avundsjuk är bara förnamnet...
Fast det är klart... du nämnde inget om mygg och knott...
:)

HåkanF

Haha... Jo, men man får ta det onda med det goda som von Trier sa... :). Visst var det nästan olidligt med mygg bitvis men de är glömda nu medan fjällugglor, harr och lax finns levande i minnet... :)
 
Hur är det varg högt uppe i norrland är det något att vara rädd för när man ska tälta? Ex. Kebnekaise området eller sarek?
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.