dagens design på skalbyxor

Jag har varit ute efter ett par bra skalbyxor ett tag nu
och var senast igår in på naturkompaniet i ö-sund igår
för att prova ut ett par byxor.

aktiviteterna jag ska göra med byxorna är turskidåkning, höst vandring och någon dag i backen.

Efter jag har provat några olika modeller så kom jag fram till att många märken har gått
över till ganska baggy style, med dom endamål jag ska ha byxan till så är det inte optimalt!

Byxorna kommer då slitas ut väldigt fort nere vid föterna osv.
Nästan alla modeller saknade möjligheten att dra åt vid fotlederna också.

Vad använder ni för byxor? har du tips på olika modeller?
ordet är ditt!

Hängselbyxa OK? Fast det kanske känns mest som utförs-skidåkningen blir tillgodosedd då?

Isåfall, Millet K Pant är fina. Långsmala, med stretch över rumpa/lår, förstärkning mellan fotknölarna.
(Förresten, ett tips: Millet är väldigt små i storlekarna på byxor.)

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Bilagor

• megin_black.jpg
    megin_black.jpg
    6.9 KB · Visningar: 723
Senast ändrad:
Allt gick ganska smärtfritt! jag tittade in i den lokala butiken här i åre, Äventyrsbutiken.
Där hittade jag Norröna trollveggen gt! Helt i min smak.

Lagom vida, hög midja/snölås, mycket goda vetilations möjligheter då dragkedjan går från fötterna
hela vägen runt rumpan! Finns också möjliheten att dra åt byxorna vid fötterna

Nu har jag ej testat byxorna ute på fältet men jag tror inte att ja kommer hitta något spec att klaga på.

ps. besök gärna butiken 40% på massa saker och har även internetbeställning!

//Sven W

Arc'teryx gör de flesta av sina skalbyxor i flera benlängder. På så vis kan man få en bra passform hela vägen ner. Jag är nöjd med mina byxor från dem, både hård- och mjukskal.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips